EST. 2002

Valóság a BMW 800 köbcentis sportmotorja

Felrebbentek a hírek a BMW Supersport kategóriás modelljér?l, melyet óriási titkolózás övez – nem véletlenül. Nos, a közelg? párizsi motorszalonon szinte biztosan ott lesz a bajor motor, amelyet a korábbi T800 helyett a valamivel hihet?bb F800S-ként jelölnek az újabb szériányi fotón és számítógépes grafikán. Ezek a képek már az új BMW hamisítatlan arcát mutatják a források szerint – Antonio Regidor, a spanyol Solo Moto munkatársa látta saját szemével, érintette saját kezével az F800S-t Barcelonában és készített h? portrét a motorról.

Klikk.

Más kémfotók is megjelentek már: az osztrák Alpokban is lencsevégre kapták a BMW tesztpilótáját.

A modell meghatározó eleme a kéthengeres, függ?legesen szerelt, kb. 80 LE-t teljesít? blokk, amelyet korántsem lehet a K1200S soros négyhengereséb?l származónak nevezni, már csak a hengerszögek közti óriási eltérés és a más-más végáttétel (a 800-ason szíj) miatt sem – az új sportmotor er?forrása teljesen új tervezés eredménye.

Esztétikailag megállapítható, hogy az F800S okos kompromisszumra törekszik sportosság és elegancia közt. Vannak újítások, mint például a tanknyílás kivitelezése és elhelyezése. A futóm? úgymond klasszikusan sportos beállítású és – legalábbis az eddig látott prototípusokon – nem sokban emlékeztet a BMW által évek óta alkalmazott sémákra.

Az elég egyértelm?nek t?nik, hogy a bajor gyár – amely a K1200S-sel a nagy sportmotorok, a K1200R-rel pedig a streetfighterek mez?nyében is utat tört magának eladdig számára sz?z piaci területeken, ugyanezt a termelési és értékesítési stratégiát folytatja 2006-ban is – alternatívát kíván kínálni a japánok ellenében.

Képek: Antonio Regidor / Solo Moto

ugrás fel