Ha technikai sportokról van szó, az ember azokra a versenyekre emlékszik még évtizedes távolból is, amelyeken a résztvev?knek meg kellett harcolniuk az elemekkel. Márpedig Doningtonban meg kellett, ennek megfelel?en emlegetjük is még jó ideig a 2005-ös 125cc Angol Nagydíjat. El-elered? es?ben, komor felh?zet alatt kezd?dött meg a nyolcad literesek meccse, és a zuhé nem sokat váratott magára. Viszonylagos rendben ment minden egészen addig: Talmácsi Gábor a hetedik rajtkockából indulva mintaszer?en el?zte fel magát az els? helyre három kanyar alatt, és Lüthivel meg a pole-ból indult márkatárs Kallióval az élboly szerves alkotóelemét képezte. Ez így rendben is lett volna, ám hirtelen a feje tetejére állt a világ: érkezett a semmib?l Álvaro Bautista, aki rendszerint a középmez?ny oszlopos tagja – és villám sebességgel állt az élre. Királysága azonban pünkösdinek bizonyult, vagy még annál is rövidebbnek, hiszen az akkor már csúszós borításon kiröpült a Honda nyergéb?l – a versenybíróság azon nyomban piros zászlóval szakíttatta meg a nagydíjat, és jöhettek a kerékcserék, majd az új rajt.
A harmadik még várat magára
Tóth Imre a 24. helyen állt ekkor, Talmácsi pedig imponáló magabiztossággal állt az élre a második felvonásban. A sebesség azonban túl nagynak bizonyult, amivel a legkritikusabb kanyarok egyikébe érkezett – tizedmásodpercekben számolható az átmenet az egekb?l a sárba borulás között. A motoron – mint kés?bb kiderült – megrongálódott a hátsó fék, leromlott a járm? menetstabilitása, így hiába állt vissza a magyar a futamba és hozott hat pozíciót alig egy kör alatt a pontszerz? zóna felé közelítve, másodjára is elesett; így kevésbé imponáló nulla pont a mérleg Angliából. A vetélytársak visszafogott szereplésének köszönhet?en azonban a szintén bukó Pasini és Talmácsi továbbra is 100-100 ponttal állnak a tabella legelején, Lüthi 99 ponttal harmadik (a további sorrend:
Kallio 91, Simoncelli 85, Simon 80, Lai 79 – lesz itt még izgalom).
Simon életében el?ször állt a dobogó tetejére a világbajnokságon
A mez?nyben mindenki próbált talpon maradni, ám ez csak a nagyon higgadtaknak és megfontoltaknak sikerülhetett. Az élbolyt olyanok alkották, akiknek „normál” körülmények között outsider-szerep jut. Talmácsi összetettbeli ellenfelei közül Lüthi, Lai, Kallio és Simoncelli maradtak pályán – a svájci nem minden nap látható pályaelhagyást mutatott be egy ízben, egy rövidpályás futótávnyit a salakágyban megtéve. A futam vége felé közeledve érdekes csata bontakozott ki a KTM-es Julián Simon és a francia Mike Di Meglio közt: a csatát a 19 esztend?s spanyol egy bels? íves el?zéssel a maga részér?l le is tudta: az élre állt és vezet? helyét a leintésig meg is tartotta. Els? futamgy?zelmét aratta a fiatal pilóta. A dobogóra Di Meglio állhatott még fel, valamint Fabrizio Lai, akinek az utolsó kanyar el?tt még harmadik helyen motorozó Simoncellivel kellett megmérk?znie a pódiumért.
Tóth Imi befejezte a futamot, ami önmagában dicsérend? dolog ilyen körülmények között. A 26. helyen intették le.
Donington után és egy héttel a Sachsenring el?tt minden eddiginél nyíltabb a 125cc.
125cc Angol Nagydíj, a második verseny végeredménye (az els?t 8 kör után, es? miatt leintették)
|
1. KTM Julian SIMON SPA 17’35.523 Kiestek A rajt után kiestek Az els? körben kiesett Nem indultak el a második versenyen
|
Képek: Bergamaschi – KTM
Legutóbbi hozzászólások