Egyike a ‘lagunai veterán’ pilótáknak – jelesül Troy Bayliss volt a leggyorsabb az els? szabadedzésen, melyet rendhagyó módon két 50 perces turnusban bonyolítottak. Bayliss er?vezetése remekül érvényesült és hát ennyit nyom a latban a pálya ismerete: az ausztrál 92 ezreddel verte meg Nicky Haydent. Az els? kör harmadik helyezettje a suzukis Hopkins volt, míg ‘Európa képviseletében’ Sete Gibernau negyedik: ‘A pálya sokkal bonyolultabb a vártnál. A nulláról kell megcsinálni a beállításokat – és nemcsak a felfüggesztéseknek, hanem a váltónak is.Szóval két irányban dolgozunk és nem állunk rosszul. Beszélnek a biztonságról: ehhez csak annyit, hogy Európában el?relépések történtek, és itt is azoknak kéne’ mondta a spanyol.
Gibernau az Edwards-Rossi duót (ebben a sorrendben) el?zte meg az FP1-en. Rossinak nem kimondottan tetszik a ‘gyerekkori álom’ helyszín. ‘Hát igen, elég veszélyes. Ha valami történik a Dugóhúzóban, ahogy Melandrival is, akkor itt mindent le kell állítani. Mondhatjuk, hogy ez egy régimódi pálya, de ha akarnak itt még versenyt rendezni, akkor nagy átépítésekkel kell élniük. Szóval: a kockázat állandó és nem tetszik a pálya.’
Max Biaggi szerint igaz, hogy a pálya sz?k, de ebb?l még nem kell nagy ügyet csinálni. ‘A biztonsági mítingen én is ott leszek és elmondom a véleményemet.’
Jött a második szabadedzés, és derült égb?l a Hayden-csapás: a Repsol amerikai pilótája volt az abszolút nyer?. Bayliss egy korai esése ellenére egy darabig tudta tartani a lépést Haydennel, de a végére több mint két tized lett a különbség. Két tized pedig rengeteg, de legalábbis a versenyz? és az RC211V felkészültségér?l árulkodik.
A követ?k is azok közül kerülnek ki, akik ismerik a pályát: Biaggi (aki összetört egy motort a rund elején) és Barros – mutatva, mennyire felszívta magát a Pons (Camel Honda) csapat. Az edzéskört négy RCV zárja az élen, míg a Yamaha látszólag nehezen alkalmazkodik a pályához – Edwards hatodik helye a maximum, Hopkins Suzukija mögött. Rossi nyolc tized lemaradással tizedik, és továbbra sem a kaliforniai a kedvenc aszfaltja a világon.
MotoGP, a szabadedzések eredményei (a jobb körid? jelölve)
Laguna Seca, FP1-FP2
|
1. N.HAYDEN USA 1’24.228 HONDA
|
2. T.BAYLISS AUS 1’24.451 HONDA
|
3. M.BIAGGI ITA 1’24.542 HONDA
|
4. A.BARROS BRA 1’24.564 HONDA
|
5. J.HOPKINS USA 1’24.679 SUZUKI
|
6. C.EDWARDS USA 1’24.696 YAMAHA
|
8. M.MELANDRI ITA 1’24.938 HONDA
|
9. V.ROSSI ITA 1’24.969 YAMAHA
|
10. C.CHECA SPA 1’25.042 DUCATI
|
11. K.ROBERTS USA 1’25.265 SUZUKI
|
12. S.NAKANO JPN 1’25.309 KAWASAKI
|
13. M.TAMADA JPN 1’25.457 HONDA
|
14. T.ELIAS SPA 1’25.574 YAMAHA
|
15. A.HOFMANN GER 1’25.882 KAWASAKI
|
16. L.CAPIROSSI ITA 1’25.967 DUCATI
|
17. R.XAUS SPA 1’26.392 YAMAHA
|
18. R.ROLFO ITA 1’27.060 DUCATI
|
19. S.BYRNE GBR 1’27.857 PROTON KR
|
20. J.ELLISON GBR 1’27.904 BLATA
|
21. F.BATTAINI ITA 1’30.207 BLATA
|
Legutóbbi hozzászólások