Rossi a történelmi asseni TT-t?l futamgy?zelemmel és pályarekorddal búcsúzott, és a meccs után nem kijelentette: „a motorom fantasztikus.” Ez így igaz. „Büszke vagyok rá, mert én csináltam meg ilyenre és ezt mindenki tudja, bár ugye a Honda RCV-hez is van közöm. Az M1-gyel a Yamaha bizonyította, hogy képes reagálni. Amióta rájöttünk, hogy hogyan kell hozzányúlni, egyre jobb, pályáról pályára és valóban gyors. És nem csak err?l van szó… átlapoztam a Yamaha 50 éves jubileumára kiadott könyvet és azt kellett látnom, hogy ezzel a márkával Agostini, Roberts, Rainey, Lawson és most Rossi. Ez nagy megtiszteltetés.”
Az asseni pályával kapcsolatban Rossi azt mondta, az itteni pályarekordját a TT-nek ajánlja, melyet átépítenek és már nem lesz ugyanaz a hely. És hogy Laguna Secában mi lesz más? „Laguna Seca egyike a nagy mítoszoknak: mindig álmodtam róla, hogy egyszer odamehessek és megcsinálhassam a Dugóhúzót. Szóval alig várom.”
Ami az ellenfeleket illeti, Melandri ezúttal elég konkrét volt. Konkrétabb, mint a 150. GP-jét lefutott Gibernau. „Igen, Marco ma elég közel volt, ha így folytatja, komoly ellenféllé válhat. Setét gyorsabbnak vártam, úgy t?nt, mintha gondban lenne.” Rossi el?nye az összetettben félelmetesen nagy – ez milyen? Hogy lehet egyáltalán ilyet elérni? A válasz: „Azt hiszem, hogy egy ekkora el?nyt csak akkor képes elérni az ember, ha der?s. Mi, ha der?sek vagyunk, nem hibázunk.”
Nyilvánvalóan der?s Marco Melandri is, hiszen továbbra is második a bajnokságban, egyre másodikabb… „Nem gondolok a vb-címre, de ami azt illeti, ma már egy emberibb Rossit láttam, akivel szívesen meccselek. De hogy én, mint ellenfél a bajnokságért – err?l nem is beszélek.”
„A legnagyobb gond akkor volt” folytatja Melandri „amikor növelni kellett a sebességet: kétszer majdnem elestem. Végül arra jutottam, hogy elég szép a második hely, ami az eddigi legjobb eredményem. Mikor Rossit követtem, új pályaíveket tanultam meg, és rájöttem, hogy ? sokkal kevesebb utat tesz meg.”
Szóba kerültek piaccal, jöv? évi szerz?désekkel kapcsolatos kérdések is ezen a hétvégén: vajon Melandrit annak tartja-e a Honda, mint ami – vagyis legeredményesebb pilótájának? „Én erre csak azt mondhatom, hogy a Rossi nagyon nyugodtan vezeti a Yamahát. Tudok mit mondani a Hondának, igen: például, hogy a Yamaha gyors, Rossi meg úgy t?nik, remekül szórakozik. A mi motorunk jó: rendben van a váz és a blokk is, de helyenként nehezen találjuk meg az egyensúlyt.’
Colin Edwards azt mondja, lehetett volna jobb is, de azért jó verseny volt ez. „Ebben a szezonban most éreztem a legjobbnak a motort. Rosszul rajtoltam, aztán próbáltam minél gyorsabban menni, követni Valentinót és az élbolyt. Egy darabig feltartott Gibernau, aki egyre lassabban ment. Mikor láttam, hogy Melandrit meg lehet fogni, a maximumon mentem, de négy körrel a vége el?tt vissza kellett vennem.”
Sete Gibernau újra önelemz?-meditatív állapotban fejezte be a nagydíjat, és – minek tagadni – csalódást okozó eredménnyel. „Csúnya hétvége volt, nem örülök. Nem tudtuk beállítani a motort. Ezzel a ritmussal nem lehet tartani a lépést az els?kkel.” A spanyol Laguna Secában bízik, és a feltámadásban – vagy valami ahhoz hasonlóban. Persze fogadkozik nagyon Max Biaggi is, akinek – ha összeszedi magát – még mindig lehet esélye az összetett dobogójára.
Legutóbbi hozzászólások