2007-t?l újabb egy literrel csökken a MotoGP gyorsasági kategória versenyjárm?veinek tanktérfogata – így 21 literes lesz, míg a motorok legnagyobb henger?rtartalma 800 köbcentiméterben kell, hogy megálljon a mostani 990 helyett. Az MSMA scarperiai gy?lésén a Honda és a Yamaha javasolta a 750 kcm-re történ? méretcsökkentést, de a „lépésükkel” nem értett egyet a többi gyártó. Csak négyütem? er?források indulhatnak, a királykateóriában nincs helye a két ütemnek.
A tanktérfogat tovább-apasztására azért volt szükség, mert a konstrukt?rök szerint még mindig ez a leghatékonyabb eszköz a teljesítmény megfogására.
A megbeszélésen eld?lt, hogy a jöv?ben is lehet majd alkalmazni a pneumatikus szelepeket, amelyeket eddig csak a KTM – és egykor az Aprilia – használt. Ezt a normát egyébként a Ducati ellenezte, eltörléséért emelt szót, ám véleményével egyedül maradt.
Az új szabályozás a 2007-es idényt?l lép érvénybe és legalább öt évig mérvadó lesz.
Legutóbbi hozzászólások