Jan Witteveen több mint másfél évtizedig volt az Aprilia versenyágazatának f?nöke. Nevéhez megannyi konstrukt?ri bajnoki cím f?z?dik, de ott volt többek közt Max Biaggi és Valentino Rossi t?zkeresztségénél is – mindketten vele nyerték meg els? egyéni titulusukat. Tavaly, mikor az Aprilia a Piaggio csoport irányítása alá került, a holland szakember úgy döntött, elhagyja a noalei márkát: így végre szabadon beszélhet az RS3-projektr?l, ami nem váltotta meg a MotoGP-t.
„Súlyos hiba volt egy háromhengeres motorral menni a MotoGP-be” szögezi le Witteveen a francia Moto Revue hetilapnak adott interjújában. „Az RSCube csak 2004-ben kezdett úgy-ahogy m?ködni, amikor már kés? volt. Személy szerint inkább a két hengerre szavaztam, így építhettünk volna a Superbike-ban szerzett tapasztalatainkra, ahol az RSV 1000 korábban már nyer? gép volt. Figyelmen kívül hagyták az álláspontomat, annak ellenére, hogy így egy zsák pénzt takaríthatott volna meg a vállalat. Ezt a hatalmas összeget ehelyett odaadták a Cosworth-nek az új blokk megtervezésére.”
Jeremy McWilliams akciózik az RSCube-bal
”Ugyanígy, nem lett volna szabad kezdetben olyan drága pilótákat alkalmaznunk, mint Edwards és Haga. Különösen akkor nem, amikor még normális motort sem tudtunk adni alájuk. Ezeknek a baklövéseknek köszönhetjük, hogy elsüllyedtünk a trágyában. Ahogy n?tt a feszültség a remélt eredményesség miatt, úgy folyt ki a pénz a kasszából. Tavaly hallottam meg az els? olyan hangokat, hogy vannak beszállítók, akiket nem fizettünk ki, miközben azt láttam, hogy futamról futamra kevesebb mérnök kíséri a csapatot. Amikor közbelépett a Piaggio, vártam, mi fog történni. Mikor megláttam, hogy senkinek a világon nincs fogalma arról, hogy hogyan tovább, jobbnak láttam odébbállni. Így is tettem.”
Witteveen els? fejlesztése Olaszországban: az Adriatica 250
Jelenleg Witteveen Ausztriában él. Meger?sítette, hogy tárgyalásokat folytat Harald Bartollal, a KTM (így mások mellett Talmácsi Gábor) f?nökével. Bartol, akihez baráti kapcsolat f?zi a Repül? Hollandit, szerepet szán neki a KTM 250 köbcentis, párhuzamos kéthengeres versenygépének fejlesztésében. A motor pilótája az ausztrál Anthony West, a debütálás helyszíne éppen Assen, a Holland GP lesz. Witteveent ugyanakkor megkereste a cseh Jawa is, amely ugye szintén a térségben székel. A cseh gyártónál is dolgozik egy név szerint nem említett barát, aki a brnói Cseh Nagydíjon bemutatkozó V6-os Blata er?forrás létrehozásába szeretné belerántani Jan mestert.
Legutóbbi hozzászólások