EST. 2002

Le Mans: a futamok

Svájci zászló a kézben, svájci himnusz – ilyen utoljára 1989-ben volt a Belga GP-n, akkor a 250cc-ben vitézked? Jacque Cornu volt sikeres. Most a történelmi pillanat f?h?se Thomas Lüthi, aki fölényesen nyerte meg ezt a – kicsit nedves, kicsit száraz – Francia Nagydíjat. A pilóta ezzel második az összetettben; Honda kitjét egy olyan f?szerel? – a bajor Sepp Schoegl, Mang és Waldmann egykori technikusa – készíti fel a futamokra, aki három évtizedes tapasztalattal bír a szakágban.

Lüthi második, Mika Kallio pedig visszavette a vezetést a tabellán, de vegyük úgy, hogy az eredmények egyel?re még függ?ben vannak – így Talmácsi Gábor hatodik helye is. Az apriliás Sergio Gadea és az olasz színeket fároszként képvisel? Marco Simoncelli ugyanis sárga zászló hatálya alatt el?ztek. Simoncelli meg is kapta a maga büntetését, ami nagy valószín?séggel egy dobogós vagy dobogó-közeli helyébe került, míg Gadeát nem bántotta a versenybíróság. Pedig a videófelvételeken tisztán látszik a zászló és a man?ver. A KTM csapat óvást nyújtott be, lapzártakor még nem tudunk semmi véglegeset. Simoncelli egyébként azt mondja, ? nem látta a zászlót. Ez persze semmin nem változtat.

A versenybíróság a legutóbbi hírek szerint elutasította a KTM csapat óvását a 2. helyezett Gadea ügyében, aki a csapat szerint sárga zászlós figyelmeztetés mellett el?zte meg Talmácsi Gábort. A bizottság szerint Gadea engedte magát visszael?zni a tiltott man?ver után. E heti kvízkérdésünk: ez meg hogy lehet, ha egyszer Gadea nyilatkozata szerint nem is látta a zászlót. Telepátia, ezotéria?”

Fotó: O. Bergamaschi

A mellesleg újfent remekül, els?nek rajtoló Talma ezzel kapcsolatban elmondta, hogy nem így szeretne két hellyel el?rébb végezni, de a szabályok azok szabályok, amelyek mindenkire egyformán vonatkoznak és fordított esetben neki is be kellene tartania azokat. ‘Nem volt könny? ez a verseny. A motorom sem volt tökéletes, s?t a limiten kellett mennem ahhoz, hogy egyátalán tartani tudja a lépést az élbollyal. Utána valami történt a fékkel, bepuhult ezáltal nem tudtam rövid, er?szakosabb féktávokat venni, ráadásul a kigyorsításoknál sem volt olyan er?s a gépem, mint korábban. A rövid kanyarokban a KTM hátulja rendre kitört és emiatt nem tudtam id?ben gázt adni.’

Van ok magyar örömre Tóth Imre miatt is, aki fantasztikus versenyzéssel a 9. helyre hozta a Team Hungary Apriliáját. Nagyon jól rajtolt, az els? szakaszon tizenkettedikként fordult, de aztán a kanyarokban való tolongás következtében visszacsúszott a 16.-ra. Majd körr?l körre szépen jött fel a 10. helyig, amit biztosan tudott tartani, mert Poggiali jócskán elmaradt mögötte. Ezért Imi okos versenyzéssel a biztonságra törekedett. Aztán Lai kiállásával a 9. helyre került és Poggiali er?sen elkezdte támadni. Ezt betáblázták neki, úgyhogy belehúzott és elkezdett 1.45.-öt körözni és bejött a kilencedik, 7 vb-pontot hozó helyre.

‘Most is nagyon jó volt minden, nagyon hálás vagyok a csapatnak, hogy egy olyan üt?képes motort kaptam, amiben végre megbízhatok. Azt hiszem, eddig ez hiányzott és ezzel az új futóm?-beállítással már teljes összhangban vagyunk a motorommal! Fantasztikus eredmény, hogy a harmadik apriliásként és az els? nem gyári csapatként értünk célba! Remélem ez megnyit végre olyan kapukat, amik el?ttünk zárva voltak és esélyt kapunk felzárkózni a gyári csapatok fejlettségéhez!’

125cc Francia Nagydíj, Le Mans, végeredmény

1. HONDA Thomas LUTHI SWI 41’52.772
2. APRILIA Sergio GADEA SPA 41’55.852
3. KTM Mika KALLIO FIN 41’56.035
4. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 41’57.009
5. APRILIA Marco SIMONCELLI ITA 41’57.083
6. KTM Gabor TALMACSI HUN 41’57.654
7. DERBI Pablo NIETO SPA 42’18.595
8. KTM Julian SIMON SPA 42’19.121
9. APRILIA Imre TOTH HUN 42’24.383
10.GILERA Manuel POGGIALI RSM 42’25.625
11. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 42’26.042
12. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 42’33.392
13. APRILIA Dario GIUSEPPETTI GER 42’36.249
14. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 42’38.162
15. HONDA Sandro CORTESE GER 42’46.696
16. APRILIA Julian MIRALLES SPA 6 42’49.712
17. MALAGUTI Gioele PELLINO ITA 42’54.160
18.HONDA Mathieu LUSSIANA FRA 43’00.327
19. HONDA Federico SANDI ITA 43’00.522
20. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 43’00.931
21. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 43’02.679
22. DERBI Nicolas TEROL SPA 43’03.933
23. APRILIA Andrea IANNONE ITA 43’09.669
24. HONDA Raymond SCHOUTEN NED 43’10.414

Kiestek
HONDA Fabrizio LAI ITA
HONDA Alexis MASBOU FRA
HONDA Mathieu GINES FRA
HONDA Tomoyoshi KOYAMA JPN
HONDA Jules CLUZEL
APRILIA Jordi CARCHANO SPA
MALAGUTI Michele PIRRO ITA
APRILIA Vincent BRAILLARD SWI
HONDA Alexis MICHEL FRA
HONDA Alvaro BAUTISTA SPA
APRILIA Hector FAUBEL SPA
DERBI Lukas PESEK CZE
APRILIA Joan OLIVE SPA
HONDA Angel RODRIGUEZ SPA

ugrás fel