Az ötödik körben érte utol a végzet a szárnyaló Roberts-t: motorhiba miatt lassult le, a versenyt nem tudta befejezni. Troy Bayliss és Carlos Checa is megütötték a bokájukat: mindketten buktak. Rossi az élre állt, s?t, növelni kezdte a csapásszámot: a következ? fordulóban megfutotta a leggyorsabb kört, és magabiztosan, 6 mp körüli fórral vezetett Gibernau el?tt.
Rossi leggyorsabb köre addig volt érvényben, amíg Jacque jobb csuklója nem aktivizálódott: a beugró francia, OJ 2’16 körüli köröket motorozva szó szerint keresztülment a mez?nyön: kevésbe telt, és Gibernau mögött t?nt fel.
A másik „pót-ember” (ha szabad ilyen mondani egy sokat tapasztalt, nagy múltú versenyz?r?l), a holland Van den Goorbergh is fantasztikusan ment, Biaggi mögött az ötödik helyen. A szabadedzéseket csapnivalóan teljesítette, a vasárnap délel?tti bemelegítésen viszont második lett – egyértelm?en a megváltozott pályakörülmények miatt.
Valentino „Kínában lehetetlen nyerni” Rossi egyenletesen növelte el?nyét Gibernauval szemben, akit Jacque bosszantott hátulról. Addig-addig nyomott a francia, amíg ellenfele kapitulált: ezzel a derék Olivier a második helyet foglalta el! A Kawasaki még nem volt ilyen magasan sosem idén (de tavaly sem) GP eme szakaszában, az pedig, hogy egy alacsonyabb osztályból érkez? pilótával a nyergében szárnyal a zöld motor… S?t, Jacque idén még nem is ült MotoGP versenymotoron. Ki hitte volna!? Ráadásul az egykori 250cc-s világbajnok nem állt meg ennyinél: Rossi után indult, akinek így fent kellett tartania a magas tempót.
Marco Melandri is éledt, faképnél hagyta a 200. nagydíján induló Biaggit, majd – az utolsó el?tti körben – a demoralizált csapattárs Gibernaunak ment el nagyon tisztán, csak hogy teljes legyen a spanyol frusztrációja.
A végeredmény: Rossi, Jacque, Melandri, Gibernau. Max Biaggi végs? soron boldog lehet az ötödik helyével, hiszen a 14. rajtkockából vágott neki a sanghaji futamnak. Van den Goorbergh méltóképpen helyettesítette Makoto Tamadát, 10 pontot jegyez a JiR – Konica Minolta csapat. A remek kezdet után padlóra került viszont a Ducati: Checa kihullott, Capirossi pedig halvány versenyzéssel 12.-ként zárt.
MotoGP Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2005. május 1.
1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 50’02.463
2. KAWASAKI Olivier JACQUE FRA 50’04.163
3. HONDA Marco MELANDRI ITA 50’19.037
4. HONDA Sete GIBERNAU SPA 50’21.369
5. HONDA Max BIAGGI ITA 50’22.014
6. HONDA Jurgen vd GOORBERGH NED 50’24.085
7. SUZUKI John HOPKINS USA 50’28.346
8. YAMAHA Colin EDWARDS USA 50’33.496
9. HONDA Nicky HAYDEN USA 50’41.762
10. YAMAHA Ruben XAUS SPA 50’43.454
11. HONDA Alex BARROS BRA 50’46.477
12. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 50’46.864
13. BLATA James ELLISON GBR 50’55.912
14. YAMAHA Toni ELIAS SPA 51’08.316
15. MORIWAKI Tohru UKAWA JPN 51’11.943
16. DUCATI Roberto ROLFO ITA 51’17.756
Kiestek
27 BLATA Franco BATTAINI ITA 37’35.911
10 SUZUKI Kenny ROBERTS USA 12’36.308
12 HONDA Troy BAYLISS AUS 9’29.777
7 DUCATI Carlos CHECA SPA 9’31.760
56 KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 5’38.031
Legutóbbi hozzászólások