EST. 2002

125cc, 250cc: Q2

A 125cc pilótái legalább 10, de volt aki 26 másodpercet is javított szombaton az el?z? napi, vizes borításon futott körid?khöz képest. Így a magyarok is: Talmácsinak az edzés elején sikerült egy nyer?nek t?n? kört futnia, amelyet Kallio és Simoncelli csak nagy rohamok árán tudott íberolni az utolsó métereken illetve pillanatokban.

Talmácsi Gábor számára nagyon szép eredményeket hozott a második nap Shanghaiban. Az el?z? es?s naphoz képest most száraz pálya fogadta versenyz?ket.
Rögtön az id?mér? után telefonon beszéltünk Talmával, akinek a hangja sugárzott, azt mondta minden tökéletes, jó a gép, fantasztikus a csapat.

A délel?tti szabadedzésen magabiztosan vitte az els? helyet (a dobogós helyeket a három KTM-s pilóta gy?jtötte be), az id?mér?n 3. lett, bár itt is nagyon sokáig vezette a mez?nyt. Utóbbin kipróbáltak egy új elektronikai beállítást, amire a hosszú egyenes miatt volt szükség. Jobb lett ugyan az egyenesben, de sok id?t vesztett a kigyorsításoknál, így a versenyre visszatérnek a tegnapi beállításokhoz, mert azzal sokkal jobban érezte Talma a motort.

Nagyon boldog, különösen azért, mert bármilyen id?járás is volt ( vizes pályán, száraz páylán egyaránt) mindig ott volt az els?k között.

Holnap Talma száraz pályát szeretne, mert azt mondta abban kevesebb a rizikó, de nem ijedne meg egy es?t?l sem. Jó az aszfalt tapadása vizen is, csak a rázórésszel vannak gondok, mert az még szárazon is csúszik, de ha vizes akkor egyenesen olyan, mint egy jégpálya – mondta a versenyz?. Az edzés végén Talma megpaskolta a motorját, és megdicsérte, hogy jó munkát végzett. (Faster Management)

Tóth Imre 2’17”5 körüli körével ekkor már b?ven megfutotta a kvalifikációhoz szükséges 107%-os id?limitet, indulása a nagydíjon nem forgott veszélyben – az els? nap óvatossága pedig maximálisan érthet?. Végül a 25. pozíció az övé.

A Q2 id?mér?n is remekeltek a KTM-ek: Kallio els?sége és Talma harmadik rajtkockája mellett a spanyol Simon az ötödik helyet szerezte meg. Az els? sorba még a svájci Lüthi ért oda a Hondával – az nem is kérdéses, hogy az els? négy pilóta közül melyik a legjobb rajtoló, de a jó indulás önmagában még semmihez sem elég. Közhely, de igaz: izgalmas versenyre van kilátás vasárnap – a közép-európai id? szerinti hajnali órákban.

125cc, Q2 (a rajtrács összetétele):

1. M.KALLIO FIN 2’13.535 KTM
2. M.SIMONCELLI ITA 2’13.631 APRILIA
3. G.TALMACSI HUN 2’14.293 KTM
4. T.LUTHI SWI 2’14.341 HONDA
5. J.SIMON SPA 2’14.530 KTM
6. F.LAI ITA 2’14.773 HONDA
7. L.PESEK CZE 2’14.954 DERBI
8. T.KOYAMA JPN 2’15.085 HONDA
9. T.KUZUHARA JPN 2’15.130 HONDA
10. H.FAUBEL SPA 2’15.489 APRILIA

25. I.TOTH HUN 2’17.575 APRILIA

250cc

A negyed literes kategóriában Casey Stoner (a képen) meg?rizte pénteki els?ségét, ám sokáig úgy t?nt, hogy Pedrosáé lesz a pole pozíció. Az Aprilia ausztráljának az utolsó gyorskörében sikerült megvernie a címvéd?t, ezzel ? indulhat az élr?l. A harmadik helyért Dovizioso és Lorenzo meccselt hatalmasat, a mérk?zés az olasz javára d?lt el – nincs egy tized a különbség kettejük között. A másodiktól a hatodik helyig csak Honda RSW-k sorakoznak a vasárnapi rajtrácson.

Rizmayer Gábor a 22. id?t mérte a Yamahával (a magyarok beszámolói hamarosan).

250cc, Q2 (a rajtrács összetétele):

1. C.STONER AUS 2’06.196 APRILIA
2. D.PEDROSA SPA 2’06.214 HONDA
3. A.DOVIZIOSO ITA 2’06.473 HONDA
4. J.LORENZO SPA 2’06.544 HONDA
5. H.AOYAMA JPN 2’06.615 HONDA
6. H.BARBERA SPA 2’07.437 HONDA
7. R.DE PUNIET FRA 2’07.653 APRILIA
8. S.PORTO ARG 2’07.665 APRILIA
9. S.CORSI ITA 2’07.709 APRILIA
10. Y.TAKAHASHI JPN 2’07.889 HONDA

22. G.RIZMAYER HUN 2’11.900 YAMAHA

ugrás fel