Ezen a hétvégén mutatkozik be a gyorsasági motoros világbajnokság a hipermodern, tudományos-fantasztikus regénybe ill? sanghaji versenypályán, amelyet eredetileg a Forma-1 fogadására építettek. A pálya maga több rekordot tart, többek közt a költségekét: a népköztársaság hatóságainak több mint 250 millió dollárba volt a ring és a kiszolgáló infrastruktúra megépítése. A helyszínt?l tátva maradt a tavalyi F1 Kínai Nagydíjra odaérkez?k szája: különösen a célegyenes fölött átível? két szárny igen látványos.
A pálya rajzolata vegyesnek nevezhet?: ugyanúgy vannak technikás, lassú részek, mint hosszú egyenesek, ahol a motorok végsebessége kerül rivaldafénybe. Különlegesség az 1.202 méteres célegyenes, amely a naptár leghosszabbika (Mugello 1.141 m, Barcelona 1.047 m). A két, majdnem 360 fokos visszafordító is komoly próba elé állítja a gumikat.
Ahogy a szepangi, a sanghaji aszfaltcsík is nagyon széles: nem csoda, hisze mindkét távol-keleti pályát a Forma-1 igényeinek kielégítésére tervezték. Így több ideális el?zési pont is kínálkozik.
Kína nyitott a világ és a nagy technikai sorozatok felé, de azért akadnak hiányosságok is. Az IRTA, valamint a pilóták és a csapatok érdekvéd? szervezete szeretett volna tesztelést szervezni a téli el?szezonban, ez azonban nem jöhetett létre: a vállalkozás elakadt a bürokrácia kátyújában. A Shanghai Circuit így mindenkinek bejáratlan, ismeretlen, motoros verseny ez lesz rajta az els?.
Legutóbbi hozzászólások