A rossz nyelvek szerint azért gy?zött, mert nem tudott megállni.
A verseny mindenek felett: ez a mottója két olasz BMW-szalontulaj- donosnak.
Egyikük Perugiában, másikuk Szardínia szigetén kereskedik a német motorkerékpárokkal. Most egyesítették erejüket a PAN Racing projektben: a csapat motoros rali megmérettetéseken kíván elindulni, és lám:
boxer-motoros BMW-vel.
A járm? valóban különleges. Idén a nemzeti motoros ralibajnokságban indítják, jöv?re azonban már a világbajnokságon a helye. A tervek ambíciózusak, az önbizalom tet?fokán: ez jól látszott a motor bemutatóján is.
Ha azt mondanánk, hogy ezt a m?helymotort BMW-alapokon építették fel, nem lennénk teljesen korrektek. Valójában ugyanis a Pan Racingen csak az 1.150 kcm-es blokkot (azt is 1.200 kcm-esre növelve, belsejében teljesen megváltoztatva), az elüls? lámpatesteket, a fejidomot és a kardánáttételt használták fel a GS-b?l. Minden más kézm?vesmunka, és nem is akármilyen finomságú. Ferde vázszerkezet állítható cs? elemekkel, ultrakönny? idomzat és felszereltség ergal és titán anyagokból. A motor száraz tömege 175 kg.
A tank 22 literes, de az afrikai bevetésekre tervbe van véve egy 60 literes konfiguráció. Az egyedi hátsó felfüggesztés szintén a Pan Racing m?ve, a hosszú leng?villát a White Power adta. A hátsó kerék rugózása 289 mm. Elöl ez a szám jó 300 mm, ott egy hagyományos villa van a Telelever helyett. Nem hiányozhatnak a Takasago Excel 21 illetve 18 colos tárcsái.
A legérdekesebb talán az er?forrás. A Pan Racing tuningman?verének köszönhet?en a boxermotor 118 LE-t ad le 7.200 percenkénti fordulaton. A blokkot egyszer?sítették a szériaváltozathoz képest, az etetés ez esetben már nem elektronikus befecskendezéssel, hanem két ‘Bing’ karburátorral történik, amit az ?sbéemvések jól ismerhetnek. Az elektronika olasz, a Ducati alkotása.
Legutóbbi hozzászólások