Három gyártó képviseltette magát Jerezben a verseny utáni tesztelésen: a Kawasaki Nakano révén volt jelen, a Yamaha a teljes csapattal, a Ducati pedig Checával és Guareschivel (Capirossi lábadozik, fizioterápiás kezelésen vesz részt).
Ez a felvonás f?leg a gumikról szólt: a Bridgestone újabb anyagokat és indikációkat adott a Ducatinak, akik Estorilban a régi elektronikájú motorral állnak rajthoz a Portugál Nagydíjon: az innovatív rendszernek már az IRTA teszteken is voltak hiányosságai, az évadnyitó futamon pedig igazán gyengén muzsikált.
Valentino Rossi 41 köre közül a leggyorsabbat kerek 1’41 alatt teljesítette és eképpen kommentált: "Hasznos nap volt, gumikat és felfüggesztéseket próbáltunk, amiket a hétvége során nem nagyon tudtunk.
Minden nagyon tetszett. A vezérl? elektronikával is dolgoztunk, szeretnénk minél jobb gyorsulást elérni".
Hogy a jelenlegi MotoGP legnagyobb m?szaki dilemmái a motorfék és a gyorsulás, azt Fiorenzo Fanali, Shinya Nakano f?szerel?je is meger?síti: "Egyértelm?, hogy mindenki ezekre a területekre összpontosít:
csökkenteni kell a gépek fogyasztását, ugyanakkor szükség van a jó motorteljesítményre és a tiszta kanyarbemenetekre."
Corrado Cecchinelli, a Ducati Desmosedici fejlesztési felel?se továbbra is
bízik: "A fogyasztáson és a motorbeállításokon dolgozunk, és hiszünk az eredeti ötletünkben. Még nem teljesen tökéletes, de tudjuk, hogy így értékes tizedeket nyerhetünk a kés?bbiekben. Talán egy kicsit korán vetettük be élesben az új rendszert, de tényleg nagyon bízunk benne, Guareschi ma is ezt használta. Checa jól ment, de sajnos 54 kör után le kellett állnia, mert megfájdult a válla. Még egy érdekesség: Elias egy olyan gumival futotta meg a legjobb eredményét, amiben már 33 kör volt.
Tisztára endurance."
A hivatalos id?eredmények
Edwards (Yamaha) 1′ 40 98 – 52 kör
Rossi (Yamaha) 1’41 00 – 41
Checa (Ducati) 1’41 01 – 54
Elias (Yamaha) 1’41 90 – 63
Nakano (Kawasaki) 1’42 00 – 46
Xaus (Yamaha) 1’42 80 – 73
Legutóbbi hozzászólások