A hatvanas évek korát idéz? kasznival és vázzal tervezik piaci útjára bocsátani a nagy múltú Lambrettát. A milánói gyár 1971-ben zárta be kapuit, legutolsó gyártott terméke a DL típusjel? modell volt. Most megint beindulhat a gyártás, de földrajzilag egy kicsit odébb: az USÁ-ban, jelesül Seattle-ben mutatták be az új Lambretta prototípusát. ‘A tengerentúlon fogjuk gyártani, de olasz alapanyagok felhasználásával’ így az ígéret a Lambretta USA részér?l (a Lambretta International tulajdonosa a seattle-i Kharana család).
A 125 és 250 köbcentis változatban, automata váltóval készítend? járm?vek blokkjait a Piaggio szállítja. A tervez?k mindent megtettek, hogy a járgányt modernizálják: hidraulikus villa került el?re, 12 colos küll?s kerekek, elöl-hátul tárcsafék. Az ?st?l kevésben, szinte egyáltalán nem tér el az új robogó testfelépítése, mindössze a hátulsó részt kellett átrajzolni az új er?forrás miatt. A többi: mintha egy h? fénymásolata lenne a harmincöt éve forgalmazott DL-nek, amelyet akkoriban 125, 150 és 200 kcm-es motorral szereltek.
A Piaggio 250-es blokkja, a Quasar |
A gyárat az Innocenti család alapította 1947-ben a Lambro folyó partján.
Az üzemnek fontos szerepe volt a háború utáni ‘olasz gazdasági csodában’, gyors fellendülésben. A hatvanas években aztán eljött a krízis, ahogyan az egész motorgyártásnak is: ennek egyik f? oka a tömeges autógyártás mind intenzívebbé válása volt. A gyár ’71-ben bezárt, majd 1975 és 1997 között a termelést Indiába helyezték át. Az indiai kormány megvásárolta a Lambretta DL gyártósorait: ezek reinkarnálódtak most az Államokban.
Legutóbbi hozzászólások