A Motorsport Egyeteme néven is jegyzett asseni versenypályán Húsvét hétf?jén elkezd?dött az Endurance világbajnokság, a huszonnegyedik.
Annyiban hasonlított az évnyitó a tavalyira, hogy megint a gyári Suzuki Castrol csapat gy?zelmét hozta az esemény (Vincent Philippe – Keichi Kitagawa), annyiban meg különbözött, hogy ezúttal nem forgott veszélyben az els? hely. A francia-japán elitalakulat a pole pozícióból indult, s a tempót fölényesen diktálva az pár perc után megkezdte a lekörözéseket.
Nagyjából húsz kör elteltével már 40 mp fórt halmoztak fel követ?ikkel szemben (a hollandiai második helyezett Kellenberger – Morillon – Muff felállásban játszó Kawasaki Bolliger együttes végül 2 kört kapott).
Philippe a következ?ket mondta: ‘Nagyon összetett futam volt. Az els? fele túl könny?nek t?nt, de aztán a kemény es?gumikkal alig tudtam megmaradni a motoron. Örülök, hogy be tudtuk fejezni és hogy gy?ztünk.’
Bitter Sándor, a Suzuki Austria Team 76 pilótája ugyan nagyot alkotott Assenben, mégsem lehetett elégedett. A 22. helyen állt a csapat, amikor átvette és a hatodik pozícióba hozta föl a motort 35 kör alatt. A ritmusváltást a Pirelli is nyugtázta: az olasz gumigyár állítólag exkluzív szerz?dést ajánlott Bittinek. Aki mellett a szlovén Malec is jól ment, ám az osztrák Klein révén a hatodik helyr?l a formáció visszacsúszott a tizenötödikre.
‘Csapatom taktikai hibát követett el azzal, hogy az utolsó ember Klein volt, miatta körönként nyolc másodperc hátrányt kaptunk. Ez pedig óriási csalódás a számomra, hiszen sokkal többet szerettem volna elérni’
mondta Bitter.
Rosivall Ágoston pályafutása els? világbajnoki meccsén, es?ben volt leger?sebb láncszem a csapatban: a 17. helyen végeztek a svájci Schmassmann-nal és a német Albrechttel. A sorozatba visszatér? Vida Tibor a kevés teszt ellenére jól ment: 30. rajtpozíció után 19. helyen intették le az MV Agustát.
500 kilométeres futam, Assen – az Endurance vb els? futama
Versenyz? neve
|
Motor
|
Táv
|
|
1.
|
Vincent Philippe, Keichi Kitagawa (francia, japán)
|
Suzuki
|
130 kör
|
2.
|
Kellenberger, Morillon, Muff (svájci, francia, svájci)
|
Kawasaki
|
2 kör hátrány
|
3.
|
Hutchins, Falcke, Mizera (brit, brit, német)
|
Kawasaki
|
3 kör hátrány
|
15.
|
Klein, Malec, Bitter Sándor (osztrák, szlovén, magyar)
|
Suzuki
|
8 kör hátrány
|
17.
|
Schmassmann, Albrecht, Rosivall Ágoston (svájci, német, magyar)
|
Suzuki
|
9 kör hátrány
|
19.
|
P. Meyer, S. Meyer, Vida Tibor (német, német, magyar)
|
MV Agusta
|
9 kör hátrány
|
Kapcsolódó cikkeink |
Suzuki Austria Team 76 teszt – Pannónia Ring |
Endurance-naptár, 2005 |
Legutóbbi hozzászólások