Van, aki tényként kezeli: a jöv? ilyen lesz, nullszennyezéses, üzemanyagcellás. Van, aki elképzelhetetlennek tartja, hogy a motorversenyeket totális csöndben rendezzék.
Pedig a csöndes motor létezik és m?ködik, s?t a piacra is tervezi vinni az Intelligent Energy (IE) nev? angol agytröszt (is). Lényegében már ma gyárthatnák a zéró károsanyagot kibocsátó járm?vet, csakhogy a Szigetország motoros egyesületei óva intenek: zajtalan m?ködés mellett a modell bukásra van ítélve. Az IE-nél éppen ezért egy hangmodulátor beszerelésével próbálkoznak.
A dolog nagyon viccesnek t?nik, de szinte biztosan nem fogjuk a hasunkat fogni a kacagástól, ha marad az olajárak emelked? tendenciája vagy öngerjeszt?vé válik az üvegházhatás. Szóval nagyon is helyénvaló, hogy vannak alternatívát keres? emberek és társaságok. Igaz az is, hogy a képen látható járm? inkább kompakt segédmotoros kerékpár, mint vérbeli motor (a valóban létez? kategória neve ENV: Emission Neutral Vehicle). Vannak azonban tipikusan motorszer? megoldásai, mint az alumínium vázszerkezet vagy a banán alakú szintén alumínium villa.
Az er?forrás egy 1 kW-os üzemanyagcella, amely egy 48 Voltos, 6 kW-os elektromos motorral van összekötve. Az áttétel automatikus, ránézésre minden pont olyan, mint egy ‘normális’ motoron. Egy teli tank hidrogén négy óráig elegend? a blokknak, az utántöltés öt perc alatt lezajlik egy cip?sdoboz méret? elektromos hidrogéngenerátor segítségével.
Az nem derül ki világosan a promócióból, hogy ezt az egységet a motorral együtt kapja meg a vev? avagy sem. A motor egyébként kivehet?, így akár otthon, a háztartásban is használható. Teljesítménye egy kis henger?rtartalmú robogóéval azonos, ehhez az ENV tömege 80 kg. Az 50 km/órás sebességet álló helyzetb?l 7,3 mp alatt éri el, a 80-as végsebességet pedig 12,1 alatt. Egy töltéssel nagyjából 160 km-es távot képes megtenni. Ára 6.000 euró körül várható.
M?szaki adatok |
Er?forrás: | 6 kW 48 Volt |
Üzemanyagcella: | 1 kW Intelligent Energy, légh?téses |
Hidrogéntank: | magasnyomású, kompozit anyagból készült henger |
Hidrogénenergia: | 2,4 kWh |
Akkumulátor: | 4×12 V (15 Ah), soros |
Végsebesség: | 80 km/h |
Legutóbbi hozzászólások