Második felvonásán is túl van a Zászlótól zászlóig (Flag to flag) cím? színdarab, melyet a MotoGP pilótáin kívül a GP Bizottság nev? testület ad el?.
A szereposztás: Carmelo Ezpeleta (Dorna), Claude Danis (FIM), Sito Pons (IRTA), Takano Tsubouchi (MSMA) és Paul Butler (titkár). A flag to flag lényege, hogy es? vagy megváltozott pályakörülmények esetén sincsen új rajt, a versenyt nem állítják meg piros zászlóval, ahogy tették eddig.
Az elképzelés célja egyértelm?en minél "médiavonzóbbá" tenni a MotoGP-t, a megvalósítással kapcsolatban azonban voltak viták: a versenyz?k ugyanis nem akarnak gumit (kereket) cserélni.
Nos, a nagydíjak szabályalkotói, mint azt várni lehetett módosították a flag-to-flag rendelkezést: bevezették a pilóták által er?sen sugalmazott "kisebbik rosszt", a motorcserét.
Vagyis: ha eleve es?s versenyre készül a MotoGP, akkor ezt a versenybíróság jelzi, ebben az esetben a futam bármelyik pillanatában lehet?sége van a pilótának kijönni a boxba és lecserélni a járm?vét. A másik eset, ha száraznak min?sített nagydíj közben ered el az es?: ekkor a fehér zászlós jelzést követ?en nyílik lehet?ség a boxba fáradni.
A motorcserére csak akkor kerülhet sor, ha a tartalék gépen más típusú gumik vannak, mint a rajt pillanatában használton. A flag to flag szabály nem érinti a 250-es és a 125-ös kategóriákat.
A boxutcában legfeljebb 60 km/h-val szabad ezentúl haladni, és tilos az el?zés. Aki a közlekedési szabályokat áthágja, az 500 dollárral lesz szegényebb, ha pedig verseny közben teszi, ride-through (boxutcán való
áthaladás) büntetéssel sújtható.
Legutóbbi hozzászólások