A 250-es gyári alakulatok már a 2005-ös RSW-t tesztelték, amely az aranyszárnyasok reményei szerint meg fogja védeni címét a kategóriában. A szatelit-csapatok a kittes változatokkal dolgoztak; meglepetésre az első napon a nem-gyári Alex Debon volt a leggyorsabb 1’37”3-as idejével. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a pálya meglehetősen hideg volt, aztán pedig két órás kényszerszünet szakította meg a tesztelést: Dovizioso motorjából olaj került az aszfaltra, amin a japán Yuki Takahashi elesett.
A második napon megint csak késő délelőtt tudtak előmerészkedni a pilóták. A 250-esek tesztjét a vb-címvédő Daniel Pedrosa uralta, aki nyolc tizeddel teljesített gyorsabban kört Valenciában, mint tavaly novemberben – pedig az a mutatvány akkor pole pozíciót ért a madárcsontú spanyolnak.
Dani csapattársa, Aoyama többször is bukott, ám a Fortuna Honda újoncai, Jorge Lorenzo és Héctor Barbera remekül tudták tartani a tempót Pedrosával, egyenletesen, kiegyensúlyozottan mentek – igaz, legjobb körük fél mp-vel elmarad a villámgyors honfitársétól.
A MotoGP osztály képviseletében tesztelt a Kawasaki Shinya Nakanóval, a Kenny Roberts-féle csapat pedig Shane Byrne-nal lépett színre. Előbbi nem meglepő, hiszen a zöldek letáboroztak Spanyolországban és rendre betársulnak a 125-ös, 250-es csapatok mellé tesztmunkára. Byrne viszont most először ült a KTM blokk hajtotta motorra, amiről eddig csak mítoszokat hallottunk. Előfordulhat, hogy az angol szerződést kap a MotoGP-be, hiszen Kenny Roberts szándékai állítólag komolyak: Shakey köré kívánja építeni a csapatot. Mivel újra Proton-KR néven került említésre az együttes, meglehet, hogy a szponzorizáció kérdése is a helyére került.
Byrne elmondta, hogy a KR-KTM sokkal erősebb motor, mint az Aprilia RS3 volt. "Az az érzésem, hogy le akar dobni magáról." Nos, az idézett mondat önbeteljesítő jóslat volt: délután fél négykor a hármas kanyarnál Byrne elesett, a jármű kigyulladt és minden bizonnyal alaposan megrongálódott. Nem egy jótétemény a csapat költségvetésének, de azt Kenny Roberts is tudta, hogy Byre öt hónapja nem ült motoron.
Nakano a négyhengeres "big bang" blokkot vizsgálta, elégedetten nyilatkozott a csapat eddigi munkájáról. "Jobban érzem magam ezzel a változattal, már kértem is a mérnököket, ha lehet, tudjam használni a jerezi nyitányon. Aztán meglátjuk, mi lesz. A motor jól ment Sepangban, Jerezben és most itt is, tehát azt hiszem, fontos lépéseket teszünk. Tíz körös szimulációkat csináltam, és kiderült számomra, hogy a Bridgestone-ok jól válaszolnak."
A csapatok által közölt időeredmények
MotoGP
Versenyz? neve
|
Csapat
|
Idő (kör)
|
|
1.
|
Nakano
|
Kawasaki
|
1’34.5 (73)
|
2.
|
Byrne
|
Proton KR-KTM
|
1’36.1 (35)
|
250cc
Versenyz? neve
|
Csapat
|
Idő (kör)
|
|
1.
|
Pedrosa
|
Telefonica Movistar Honda
|
1’35.5 (80)
|
2.
|
Lorenzo
|
Fortuna Honda
|
1’36.0 (87)
|
3.
|
Barbera
|
Fortuna Honda
|
1’36.3 (93)
|
4.
|
Dovizioso
|
Kopron Team Scot
|
1’36.5 (60)
|
5.
|
Aoyama
|
Telefonica Movistar Honda
|
1’36.8 (72)
|
6.
|
Debon
|
Wurth Honda BQR
|
1’36.8 (61)
|
7.
|
Takahashi
|
Kopron Team Scot
|
1’37.1 (60)
|
8.
|
Guintoli
|
Equipe GP de France
|
1’38.0 (80)
|
9.
|
Sekiguchi
|
Campetella Racing
|
1’38.9 (40)
|
10.
|
Baldolini
|
Campetella Racing
|
1’38.9 (33)
|
11.
|
Rous
|
Wurth Honda BQR
|
1’39.2 (75)
|
12.
|
Heidolf
|
Castrol Kiefer Honda Racing
|
1’40.0 (68)
|
Legutóbbi hozzászólások