EST. 2002

Tesztek Valenciában

A 250-es gyári alakulatok már a 2005-ös RSW-t tesztelték, amely az aranyszárnyasok reményei szerint meg fogja védeni címét a kategóriában. A szatelit-csapatok a kittes változatokkal dolgoztak; meglepetésre az első napon a nem-gyári Alex Debon volt a leggyorsabb 1’37”3-as idejével. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a pálya meglehetősen hideg volt, aztán pedig két órás kényszerszünet szakította meg a tesztelést: Dovizioso motorjából olaj került az aszfaltra, amin a japán Yuki Takahashi elesett.

A második napon megint csak késő délelőtt tudtak előmerészkedni a pilóták. A 250-esek tesztjét a vb-címvédő Daniel Pedrosa uralta, aki nyolc tizeddel teljesített gyorsabban kört Valenciában, mint tavaly novemberben – pedig az a mutatvány akkor pole pozíciót ért a madárcsontú spanyolnak.
Dani csapattársa, Aoyama többször is bukott, ám a Fortuna Honda újoncai, Jorge Lorenzo és Héctor Barbera remekül tudták tartani a tempót Pedrosával, egyenletesen, kiegyensúlyozottan mentek – igaz, legjobb körük fél mp-vel elmarad a villámgyors honfitársétól.

A MotoGP osztály képviseletében tesztelt a Kawasaki Shinya Nakanóval, a Kenny Roberts-féle csapat pedig Shane Byrne-nal lépett színre. Előbbi nem meglepő, hiszen a zöldek letáboroztak Spanyolországban és rendre betársulnak a 125-ös, 250-es csapatok mellé tesztmunkára. Byrne viszont most először ült a KTM blokk hajtotta motorra, amiről eddig csak mítoszokat hallottunk. Előfordulhat, hogy az angol szerződést kap a MotoGP-be, hiszen Kenny Roberts szándékai állítólag komolyak: Shakey köré kívánja építeni a csapatot. Mivel újra Proton-KR néven került említésre az együttes, meglehet, hogy a szponzorizáció kérdése is a helyére került.

Byrne elmondta, hogy a KR-KTM sokkal erősebb motor, mint az Aprilia RS3 volt. "Az az érzésem, hogy le akar dobni magáról." Nos, az idézett mondat önbeteljesítő jóslat volt: délután fél négykor a hármas kanyarnál Byrne elesett, a jármű kigyulladt és minden bizonnyal alaposan megrongálódott. Nem egy jótétemény a csapat költségvetésének, de azt Kenny Roberts is tudta, hogy Byre öt hónapja nem ült motoron.

Nakano a négyhengeres "big bang" blokkot vizsgálta, elégedetten nyilatkozott a csapat eddigi munkájáról. "Jobban érzem magam ezzel a változattal, már kértem is a mérnököket, ha lehet, tudjam használni a jerezi nyitányon. Aztán meglátjuk, mi lesz. A motor jól ment Sepangban, Jerezben és most itt is, tehát azt hiszem, fontos lépéseket teszünk. Tíz körös szimulációkat csináltam, és kiderült számomra, hogy a Bridgestone-ok jól válaszolnak."

A csapatok által közölt időeredmények

MotoGP

Versenyz? neve
Csapat
Idő (kör)
1.
Nakano
Kawasaki
1’34.5 (73)
2.
Byrne
Proton KR-KTM
1’36.1 (35)

250cc

Versenyz? neve
Csapat
Idő (kör)
1.
Pedrosa
Telefonica Movistar Honda
1’35.5 (80)
2.
Lorenzo
Fortuna Honda
1’36.0 (87)
3.
Barbera
Fortuna Honda
1’36.3 (93)
4.
Dovizioso
Kopron Team Scot
1’36.5 (60)
5.
Aoyama
Telefonica Movistar Honda
1’36.8 (72)
6.
Debon
Wurth Honda BQR
1’36.8 (61)
7.
Takahashi
Kopron Team Scot
1’37.1 (60)
8.
Guintoli
Equipe GP de France
1’38.0 (80)
9.
Sekiguchi
Campetella Racing
1’38.9 (40)
10.
Baldolini
Campetella Racing
1’38.9 (33)
11.
Rous
Wurth Honda BQR
1’39.2 (75)
12.
Heidolf
Castrol Kiefer Honda Racing
1’40.0 (68)
ugrás fel