Ragyogó versenyszimulációt tudhat maga mögött viszont Marco Melandri, aki végig 1’58 alatt motorozott, és minden körét a tavalyi pályacsúcs alatt teljesítette. Motivált és fejl?d?képes: nem csoda, hiszen nagy visszatérésre készül a szürke évek után.
A zárónap a bukásoké volt: Biaggi mellett Alex Barros is esett, de a legnagyobbat Roberto Rolfo repülte. Az olasz egyre bátrabban megy a D’Antin csapat tavaly el?tti Ducatijával, szépen farigcsálta a tizedeket, amikor 315 km/ó-s sebességgel a Losail célegyenesének végén eldurrant a hátsó gumija. És ez persze megint a legborzalmasabb emlékeket juttatta mindenki eszébe (Tamada esete egy éve Sepangban, Nakanóé a mugellói Olasz Nagydíjon), el?kerültek a biztonságról szóló litániák, de ami a legf?bb: kiderült, hogy a Dunlopnak ugyanazok a tartási problémái vannak, mint a Bridgestone-nak tavaly. Rolfo jól van, ezt ? maga er?sítette meg: ‘Hihetetlen csattanás volt, de szerencsém volt, mert nem ütköztem bele semmilyen akadályba. Nem tudjuk, mi történt. A gumi öt kört futott az eset el?tt egy másik sorozatban.’
Elégedett Rolfo és a csapata a katari munkával és el?relépésekkel.
Hasonlóképpen boldog a gyári Ducati gárdája is, bár Loris Capirossi arra figyelmeztet, hogy a gumikkal még foglalkozni kell, hogy a vetélytársak szintjére érjenek. ‘Jó munkát végeztünk ebben a három napban. Nem vagyunk még 100%-osak a motor elejével, de jó úton haladunk. A GP5 valóban gyors, ezen a pályán is és a gumik csak javulni fognak októberig, amikor ide jövünk versenyezni. Nem akartam puha gumikat használni, mert inkább a fejlesztési munkára figyeltünk a szenzációs körid?k helyett. Nyugodtan dolgozunk, jut id? mindenre.’
Valamit hadd tegyünk hozzá mi is. Rendben a gumiháború, rendben a folyvást d?l? megannyi pályacsúcs. Na de a biztonság, az valamiért sosincs rendben. Igen, ez az a bizonyos ‘szokásos litánia’. Szerencséje van Rolfónak, mert 300 körüli tempónál esni nem kis kockázat. A helyszíni tanúk szerint egyetlen orvos és asszisztens teljesített szolgálatot az egész pályán, a bukótérról pedig Alex Barros tud mesélni. ‘Kicsúsztam egy els? gumi tesztelése közben. Mindennapos, semmi dolog, csakhogy a bukótérben nem homok volt hanem kis kövek. Jó kemények.’
Nem hivatalos id?eredmények
Versenyz? neve
|
Motor
|
Id?
|
|
1.
|
Tamada
|
Honda
|
1′ 56 641
|
2.
|
Gibernau
|
Honda
|
1’57 260
|
3.
|
Capirossi
|
Ducati
|
1’57 320
|
4.
|
Melandri
|
Honda
|
1’57 379
|
5.
|
Barros
|
Honda
|
1’57 380
|
6.
|
Hayden
|
Honda
|
1’57 430
|
7.
|
Checa
|
Ducati
|
1’57 527
|
8.
|
Biaggi
|
Honda
|
1’57 639
|
9.
|
Bayliss
|
Honda
|
1’58 211
|
10.
|
Rolfo
|
Ducati
|
1’59 740
|
Kapcsolódó cikkeink |
Katari MotoGP teszt, 2. |
Katari MotoGP teszt, 1. |
Legutóbbi hozzászólások