EST. 2002

MotoGP, Phillip Island: 2-3. nap

Rossi volt a leggyorsabb az ausztráliai MotoGP-tesztelésen, de a Yamaha M1-nek még szüksége van néhány lóer?re. De menjünk sorjában: a történet Makoto Tamadával kezd?dik, aki az els? napon beszedett sérülése miatt bejelenti: nem folytatja a munkát. Xaus, akit némi malíciával "eséskirálynak" is nevezhetnénk úgy bukik, hogy még a sisak is szétmegy a fején.

A harmadik, befejez? island-i nap aztán tisztába tesz pár dolgot: Valentino újra teljes er?bedobással munkálkodott, f?leg a futóm?vön és a gumikon. Bizony, a gumik: a Michelin megindította a maga offenzíváját. "Kipróbáltattak velem egy új els?t, ami nem nagyon lepett meg. A hátsó viszont hihetetlen, egy hatalmas fejl?dés" így Rossi, aki a hétvége után régi-új csúcstartója a Victoria állambeli versenyringnek. 1’30”068, ennyi volt a 2003-as (anno Hondával megfutott Rossi-féle pole pozíció: ezt a rekordot javította ki a második napon Sete Gibernau 1’29”85-re, amire riposztolt Rossi 1’29”68-cal – Nicky Hayden a hivatalos id?eredmények alapján az olasz pályacsúcsától egyetlen századmásodpercre maradt el). Gibernau egyébként a zárónapról rejtélyes körülmények között elt?nt.

A címvéd? tehát elégedett, ezen a ponton talán a Bridgestone-csapatok kevésbé azok: hiába a japán gyártó óriási el?relépései, amit a versenyz?k és a sportigazgatók egyaránt hangoztatnak. A Michelint teljesítményben, úgy t?nik még nem érték be. A Ducati-ház spanyolja, Carlos Checa ezúttal gyorsabb és élénkebb volt Capirossinál, el?bbi 1’30-on belülre ért a GP5-tel, és a harmadik legjobb kört futotta meg.

Max Biaggi lemondott a versenyszimulációról, nem akart megkockáztatni egy bukást. "Végre a helyes utat választottam, sikerült lerakni a motor alapjait. Innent?l az apró részletek, "evolúciók" jönnek, de a bringa nagyot már nem változik. Sokan mondják, hogy miért nem tesztelek gyors körökkel. Erre az a válaszom: mert nincs semmi értelme, rövid pályán töltött id? után rájövök, hogy valami jó-e vagy nem."

Egy érdekes oldalát hadd világítsuk meg a Yamaha-Honda oppozíciónak: az RC211V 6-8 km/ó-val gyorsabb az egyenesben, mint az M1. A hangvillás mérnökök feladata tehát motorer? gy?jtése, ami nem egyszer? misszió, mivel az üzemanyagtank térfogatát az új szabály 22 literben maximalizálta.

A MotoGP következ? teszt-állomása március elején Doha, Katar lesz.

A harmadik, befejez? nap hivatalos id?eredményei

Versenyz? neve
Motor
Id?
Rossi
Yamaha
1’29"68
Hayden
Honda
1’29"69
Checa
Ducati
1’29"86
Biaggi
Honda
1’29"88
Capirossi
Ducati
1’30"18
Edwards
Yamaha
1’30"23
Barros
Honda
1’30"55
Hopkins
Suzuki
1’30"85
Melandri
Honda
1’30"90
Bayliss
Honda
1’30"98
Roberts
Suzuki
1’31"21
Xaus
Yamaha
1’31"98
Aoki
Suzuki
1’32"30
Elias
Yamaha
1’32"96

Kapcsolódó cikkeink
MotoGP: Phillip Island, els? nap
MotoGP: Sepang, negyedik nap
MotoGP: Sepang, harmadik nap
MotoGP: Sepang, második nap
MotoGP: Sepang, els? nap
MotoGP: irány Kelet
ugrás fel