Rossi volt a leggyorsabb az ausztráliai MotoGP-tesztelésen, de a Yamaha M1-nek még szüksége van néhány lóer?re. De menjünk sorjában: a történet Makoto Tamadával kezd?dik, aki az els? napon beszedett sérülése miatt bejelenti: nem folytatja a munkát. Xaus, akit némi malíciával "eséskirálynak" is nevezhetnénk úgy bukik, hogy még a sisak is szétmegy a fején.
A harmadik, befejez? island-i nap aztán tisztába tesz pár dolgot: Valentino újra teljes er?bedobással munkálkodott, f?leg a futóm?vön és a gumikon. Bizony, a gumik: a Michelin megindította a maga offenzíváját. "Kipróbáltattak velem egy új els?t, ami nem nagyon lepett meg. A hátsó viszont hihetetlen, egy hatalmas fejl?dés" így Rossi, aki a hétvége után régi-új csúcstartója a Victoria állambeli versenyringnek. 1’30”068, ennyi volt a 2003-as (anno Hondával megfutott Rossi-féle pole pozíció: ezt a rekordot javította ki a második napon Sete Gibernau 1’29”85-re, amire riposztolt Rossi 1’29”68-cal – Nicky Hayden a hivatalos id?eredmények alapján az olasz pályacsúcsától egyetlen századmásodpercre maradt el). Gibernau egyébként a zárónapról rejtélyes körülmények között elt?nt.
A címvéd? tehát elégedett, ezen a ponton talán a Bridgestone-csapatok kevésbé azok: hiába a japán gyártó óriási el?relépései, amit a versenyz?k és a sportigazgatók egyaránt hangoztatnak. A Michelint teljesítményben, úgy t?nik még nem érték be. A Ducati-ház spanyolja, Carlos Checa ezúttal gyorsabb és élénkebb volt Capirossinál, el?bbi 1’30-on belülre ért a GP5-tel, és a harmadik legjobb kört futotta meg.
Max Biaggi lemondott a versenyszimulációról, nem akart megkockáztatni egy bukást. "Végre a helyes utat választottam, sikerült lerakni a motor alapjait. Innent?l az apró részletek, "evolúciók" jönnek, de a bringa nagyot már nem változik. Sokan mondják, hogy miért nem tesztelek gyors körökkel. Erre az a válaszom: mert nincs semmi értelme, rövid pályán töltött id? után rájövök, hogy valami jó-e vagy nem."
Egy érdekes oldalát hadd világítsuk meg a Yamaha-Honda oppozíciónak: az RC211V 6-8 km/ó-val gyorsabb az egyenesben, mint az M1. A hangvillás mérnökök feladata tehát motorer? gy?jtése, ami nem egyszer? misszió, mivel az üzemanyagtank térfogatát az új szabály 22 literben maximalizálta.
A MotoGP következ? teszt-állomása március elején Doha, Katar lesz.
A harmadik, befejez? nap hivatalos id?eredményei
Versenyz? neve
|
Motor
|
Id?
|
Rossi
|
Yamaha
|
1’29"68
|
Hayden
|
Honda
|
1’29"69
|
Checa
|
Ducati
|
1’29"86
|
Biaggi
|
Honda
|
1’29"88
|
Capirossi
|
Ducati
|
1’30"18
|
Edwards
|
Yamaha
|
1’30"23
|
Barros
|
Honda
|
1’30"55
|
Hopkins
|
Suzuki
|
1’30"85
|
Melandri
|
Honda
|
1’30"90
|
Bayliss
|
Honda
|
1’30"98
|
Roberts
|
Suzuki
|
1’31"21
|
Xaus
|
Yamaha
|
1’31"98
|
Aoki
|
Suzuki
|
1’32"30
|
Elias
|
Yamaha
|
1’32"96
|
Kapcsolódó cikkeink |
MotoGP: Phillip Island, els? nap |
MotoGP: Sepang, negyedik nap |
MotoGP: Sepang, harmadik nap |
MotoGP: Sepang, második nap |
MotoGP: Sepang, els? nap |
MotoGP: irány Kelet |
Legutóbbi hozzászólások