A Fazer a tipikus ‘sportos túramotor’: az áramvonalas, de semmiképpen sem extrém ruházat alatt nagy er? lapul: 98 LE a 600 köbcentis, 143 LE az ezres esetében.
Versenykategóriás bringák, amik azt tettetik, mintha nyugis motorok lennének? Igen, ezt mondhatnánk – különösen az 1000 esetében – de a valóságban a dolog bonyolultabb: a Fazerek ugyanis amellett, hogy gyorsan tudnak menni, vezetésük könny? is, a menetkényelem pedig remek. Ez volt legalábbis a tervezési koncepció: ‘pezsg?’ motorozás és komfortos, egyenes üléspozíció olyan opcionális kiegészít?kkel, mint a magasított fejidom, a tanktáskák és sok más.
És mindehhez a számok: a Yamaha 143 LE-t közölt 10.000 percenkénti fordulat mellett (és 106 Nm-es nyomatékot 7.500-on). Összehasonlításképpen, a ‘házi csúcsmodell’ R1 2003-as kiadásában 150 LE-t adott le.
A ragyogó teljesítmény-adatok eléréséhez persze szükség volt egy utolsó generációs er?forrásra. Építészetileg a blokk klasszikus Yamaha soros négyhengeres, fejenként öt szeleppel. Az Exup elosztószelep feladata a motor ‘hangolása’, hogy a leghatékonyabb er?leadást nyújtsa minden fordulattartományban.
Egy pályamotorhoz képest a Fazer futóm?ve sokkal tradícionálisabb, hogy a vezetés is minél tisztább és egyszer?bb legyen. Nincs Deltabox váz, ami a pengeélességet szavatolná, ehelyett egy hagyományos kett?s bölcs?szerkezet acélcsövekb?l. A villa is klasszikus: nem fordított, viszont elég b?séges a rugózása és elég széles skálán állítható. Hátul az alumínium leng?kart egy szintén állítható csillapító hozza mozgásba.
Ami a sportmotorokra emlékeztet, az a fékrendszer: a 17 colos, 120/70-es mérettel gumírozott els? kerék megfékezésében két darab, 298 mm átmér?j? tárcsa dolgozik együtt a két, egyenként négydugattyús nyereggel. A hátsó keréken (160/55R17) a szimpla tárcsa mérete 267 mm, a nyereg két dugattyús.
A Fazer 1000 ára 10.460 euró.
Legutóbbi hozzászólások