Már a GPR 50-nel is bizonyította a spanyol Derbi, hogy egyedi stílust és a nagy henger?rtartalmú bringákra jellemz? futóm?vet igenis mondhat magáénak egy ‘kis’ motor. A félszáz köbös GPR szép volt, jó volt, de f?leg visszafogott teljesítménye miatt a város falain kívül nem nagyon lehetett vele mit kezdeni.
A dolgok változnak: a Derbi úgy döntött, hogy az 50 kcm-es blokk mellé társít egy – ugyancsak kétütem? – 125-öset. A legnagyobb teljesítménye még ennek sem világver?, 15 LE, de a min?ségi futóm?vel és a megfelel? nyomatékkal egyesülve ez is lehet elegend?. A GPR 125-öt tesztel? újságírók kivétel nélkül élvezetes, fantasztikusan kezelhet?, kanyarokban villámként cikázó motorról (és nem kismotorról) számoltak be. Igaz, a hitvallásokból az is kiderült, hogy a nagy Európa-túrára azért mindegyik?jük el tud képzelni valami kényelmesebbet.
Szóval kezdetben még ennél is nagyobb er?forrásra gondoltak, ez magyarázza az igen rafinált vázat (az els? országúti motorra készített alumínium váz Piaggio-Derbi koprodukcióban), a világbajnoki Nagydíjakon érdekelt 125-ös gép villájához nagyon hasonlító alumínium (fordított, 40 mm szárátmér?j?) Sebac egységet vagy éppen a dupla dugattyús, radiál típusú fékberendezést.
Természetesen az 50-es kistesóhoz képest jónéhány lényegi változtatás történt. Els?sorban a méretek n?ttek, nemcsak a vázé (20 mm-rel magasabb, 20 mm-rel nagyobb tengelytávú), de a kerekeké, abroncsoké és a kipufogóé is.
A modellt két változatban készítik a spanyolok: a ‘sportosaknak’ a Racing dukál az integrált idomzattal és félkormánnyal. A kevésbé versenyz?s hajlamúaknak meg a Nude, a két fényszórójával határozottan a Buell XB12 S-re kacsintó meztelen.
A GPR 125 vörös és ezüst színekben lesz kapható, ám csak kés?bb kerül az európai szalonokba (kb. ?sszel) 4 és fél ezer euró körüli áron.
Legutóbbi hozzászólások