EST. 2002

MotoGP-teszt, Sepang III.

Alex Barros és Troy Bayliss furcsa napon vannak túl. Az ausztrál reggel
akut depresszióval ébredt
, azt mondta, nem tud vezetni, egy csomót hibázik,
egyszer?en nem megy a dolog. A brazil kolléga éppen ezért fogta, hóna alá csapta,
és azt mondta neki: ‘nézd srác, itt vannak a motorom adatai, ha hasznát
tudod venni, használd, aztán pedig tudod mit csinálunk? Kimegyünk a pályára,
öt kört én elöl, ötöt te.
‘ És láss csodát, Bayliss a csapattárs segítségével
újra belejött a motorozásba. A sors viszont nem volt Barros pártján: néhány
kör után a légh?t?b?l kiáramló forró leveg? elkapta a nyakát: nem használt sem
a gyulladáscsökkent?, sem a Biaggitól ‘kölcsönkapott’ terapeuta, nem
volt más hátra, mint visszavonulni a szállodába és bekuckózni.

Valentino Rossi világosan átlátja a tényállást: ‘Nos, nem mondhatom, hogy
rosszul mentek a dolgaim, remélem, hogy Capirossinak az a köre csak az id?gumik
gyümölcse
. Ha versenyen is ilyen gyorsak lesznek, az fájni fog. De tudom,
ez nem csak a Bridgestone-nak köszönhet?, a Ducati igen ott van, és Loris végig
a határon ment. Hihetetlen bed?léseket láttam ma.’ A Doktor úr elmondása
szerint a soron következ? teszteléseken semmi radikálisan újat nem próbálnak,
finomhangolás lesz és új abroncsokat vizsgálnak be
. Rossi bevallotta még,
hogy az egyetlen dolog, amit?l tart, az a tavaszi IRTA-teszten a leggyorsabb
körid?ért járó BMW: ‘Attól félek, hogy Loris nyeri meg. Kár, mert anyukámnak
szerettem volna ajándékozni a kocsit.’

Gibernau és Biaggi RC211V-ire a végs? napon a mérnökhad megint csak adatgy?jtésre
való szenzorokat szerelt (a cél továbbra is a chattering-jelenség
megoldása, ami az aranyszárnyasok Achilles-sarka volt a tavalyi idényben). Max
Biaggi büszke az elmúlt három napra: ‘Az én nagy gy?zelmem ez, hogy itt
vagyok és jól vagyok annak ellenére, ami velem történt.
Ha simán otthon
maradtam volna, most rágódhatnék azon, hogy vajon bírta-e volna a lábam, így
viszont leterheltem magam: jól döntöttem. Csak a motorra gondolok, elég koncentrált
vagyok és bízom a fejleszt?inkban. Ma 83 kört mentem fogcsikorgatva, mert nekik
minden adatot tudniuk kell ahhoz, hogy a topon legyünk.’ Biaggi nem id?gumikat
használt, neki még korai volna a nagy rohanás.

A második legjobb id? Sete Gibernaué, míg Nicky Hayden a negyedik helyen zárt
az utolsó sepangi napon.

A hivatalos id?eredmények

Versenyz? neve Motor Id?
Capirossi Ducati 2′ 00′ 54
Gibernau Honda 2′ 01′ 20
Rossi Yamaha 2′ 01′ 36
Hayden Honda 2′ 01′ 68
Biaggi Honda 2′ 01′ 88
Edwards Honda 2′ 01′ 91
Barros Honda 2′ 01′ 96
Melandri Honda 2′ 02′ 20
Bayliss Honda 2′ 02′ 74
Nakano Kawasaki 2′ 02′ 74
Tamada Honda 2′ 02′ 96
Elias Yamaha 2′ 02′ 98
Hofmann Kawasaki 2′ 03′ 64
Xaus Yamaha 2′ 04′ 00
Kapcsolódó
cikkeink
MotoGP teszt, Sepang II.
MotoGP teszt, Sepang I.
ugrás fel