EST. 2002

Íme a Desmosedici!

Természetesen megszólaltak a pilóták is. Checa elárulta, régi álma teljesült
ezzel a szerz?déssel
, s bár nehéz idény van mögötte, pozitívan áll hozzá
a 2005-öshöz. Ducati-konferencia ide vagy oda, nem lehetett szó nélkül hagyni
Rossi tavalyi teljesítményét. Capirex abban látta a Doktor jó teljesítményének
okát, hogy a Yamahának sikerült teljesen Rossi személyiségéhez hangolni.
Egyértelm?, hogy ? lesz az ellenfele annak, aki gy?zelmi ambíciókkal lép fel
idén. „Ez mindenkinek óriási kihívás, de aki nem hisz a gy?zelemben, az ne
üljön fel a motorra
” summázott Checa.

Nos, és hogy milyen is a GP5? Kiderült a következ? napon. „Az idei motor
a GP4 evolúciója, nem pedig valamiféle forradalmian új dolog
(„evoluzione,
non rivoluzione”)” mondotta Domenicali. „Tanultunk a tavaly elkövetett hibákból,
ti. hogy az els? sepangi tesztelésen egy totálisan új, az el?z? változathoz
képest felforgatott motorral jöttünk ki, oly módon, hogy esélyt sem hagytunk
magunknak arra, hogy visszanyúljunk az eredetihez. Ezért ez a most megalkotott
motor a reverzibilitás elvén épült, vagyis bármelyik pillanatban tudunk lépni
hátrafelé is
, és képesek vagyunk korábbi megoldásokkal összevetni az újakat.”

A 2005-ös Ducati nem sokban tér el a 2004-es idényzáró valenciai nagydíjon
használt motortól
. Módosítások persze vannak, mint a váz, a felfüggesztés
és a vezérl? elektronika (ez utóbbi nem tér el radikálisan a GP4 szoftverét?l,
de összetettebb és fejlettebb verziókat is tesztelnek
még) . Ezt a változatot már tesztelték Ausztráliában, de most Checa és Capirossi
újra górcs? alá veszik Malajziában
(ahová az együttes már el is indult: a Yamaha, a Honda, a Suzuki és a Kawasaki
is dolgoznak ezen a hétvégén), és a Bridgestone gumikkal együtt való hatékonyságát
vizsgálják.

Szóval inkább kis lépésekkel, semmint visszafordíthatatlan ugrásokkal halad
a Ducati MotoGP-projektje
. A motorblokkra is van egy új fejlesztési terv,
egy új er?forrást már padon tesztelnek: ennek érkezése az idény második felében
várható. A szélalagutas próbák eredményeképpen született meg a GP5 új idomzata,
amivel a tervek szerint növelni tudják a járm? man?verezhet?ségét: az új
idomzattal szerelt GP5 vélhet?en Barcelonában, a március 18. és 20. közötti
IRTA-teszten mutatkozik be
.

Képek: Ducati Corse

Kapcsolódó
cikkeink
A MotoGP 2005-ben
Checa: végre Ducati!
Valencia: Ducatik pole alatt
ugrás fel