Párosan szép az élet, erre gondoltak a Derbinél is, mikor
az alig négy hónapja Münchenben bemutatott
Mulhacén mellé megálmodták a 100%-ig aszfaltra való társmodellt.
A keresztneve természetesen ugyanaz, de a Café jelz?vel kiegészülve.
A szócskával éltek is meg vissza is éltek az utóbbi években, mindennek ellenére
a Derbi esetében megállja a helyét a négy bet?, ami nemcsak egy motortípust
jelöl, hanem egy egész filozófiát a motorozás megélésére.
Kisebb változásokon ment át a spanyolok nemzeti scramblere, amíg Caféként a
bolognai pódiumra állhatott. Új abroncsokat kapott a betonozott utakra, és egy
csöppet módosultak a beállításai. A kormány mélyebbre került és egyenesebb
is, ezzel agresszívabb vezetési pozíciót kínál, míg a féktárcsák szabályos
kör alakúak szemben a Mulhacén krosszisztikus margaréta-tárcsáival.
A hangja is más és az er?leadása is valamivel kerekebb, köszönhet?en a nyereg
alá-mellé szerelt nem egy, hanem két kipufogónak. A blokk maradt a Yamaha
659 kcm-es egyhengerese, vízh?téssel, négy szelepes befecskendezéssel.
A design, a vonalvezetés, a futóm? maradt olyan, amilyennek a Mulhacénon megismertük:
letisztult, lényegretör?, romanitikusan minimális és minimálisan romantikus.
Az a báj, amivel a 659 leny?gözte az Intermot közönségét, semmiképpen nem illant
tova. Ezzel szemben rossz hír, hogy a két motorra 2006-ig kell várni, akkor
tervezi ugyanis a gyártás megkezdését a gyár.
M?szaki adatok |
Motor típusa | egyhengeres 4T, 4V elektronikus befecskendezés |
Furat x Löket | 100 x 84 mm |
Henger?rtartalom | 659 kcm |
Indítás: | elektromos |
Sürítés aránya: | 10:1 |
Max. teljesítmény: | 48,6 LE / 6.000 |
Gyújtás: | CDI |
Váltó: | ötsebességes |
Hossz: | 1.961 mm |
Tengelytáv: | 1.370 mm |
Nyeregmagasság: | 800 mm |
Tömeg (szárazon): | 160 kg |
Tanktérfogat: | 13 liter |
Legutóbbi hozzászólások