EST. 2002

Jerez, 1. nap

Ott vannnak: a Ducati, az Aprilia, a Kawasaki, a Proton,
mindegyik Honda-együttes, ráadásként pedig a 250-es Aprilia brigád.

Újdonságok vannak pályán kívül és belül egyaránt. A Ducati els? alkalommal
fut a Bridgestone gumijaival
, kezdetét vette a Desmo futóm?vének hozzáigazítása
az új abroncsokhoz, de egyidej?leg folyik az elektronika próbája is. Régis Laconi,
aki nemrég szállt le 999-ér?l a Superbike valenciai tesztjén, most Capirossinak
és Checának ‘dolgoz be’.

A Proton KTM-blokkal megy, aki vezeti, nem más mint Jeremy McWilliams.
Egykori (idei) csapata, az Aprilia Lucchi tesztpilótával és a sérüléséb?l felépült
Shane Byrne-nel van jelen. Van jó hír a noaleiek háza táján: az EU áldását adta
a Piaggio-Aprilia transzfer tekintetében
, így a gyár sporttevékenysége – elviekben
– zavartalanul folytatódhat.

1’42”293-ával Loris Capirossi a nap leggyorsabbja. ‘Elégedett
vagyok, már az els? nap sikerült ráérezni a Bridgestone-ra. Kétféle els?t
és két hátsót teszteltem, és különösen az elüls? gumikról vannak jó benyomásaim,
bár amikor elkezdtük a napot, még iszonyúan koszos volt a pálya. Vannak olyan
jók, mint a Michelin 17”-es els?i voltak.
Mától kezdve megpróbálunk a 2004-es
évad szarából csokoládét csinálni a jöv? szezonra.’

‘Tokióban húsz ember mindennapi munkája szól a Bridgestone- versenyabroncsok
fejlesztésér?l’ tudhattuk meg Yamada úrtól a gyár képviseletében. A Ducati
nagyrészt azért hagyta el a Michelint, mert a franciák nem szállítottak speciálisan
nekik dedikált gumikat
. Arra a kérdésre, hogy vajon a japán partner fog-e,
Yamada a következ?t mondta: ‘Mi a legjobbat akarjuk adni, éppen ahogy a
Kawasakinak és a Suzukinak. Minden attól függ, hogy mi történik a közeljöv?
tesztelésein. Ne felejtsük el, hogy a pilótáknak egyéni igényeik lehetnek.’
A hírek szerint tárgyalások folynak a Hondával, hogy Itoh tesztpilóta,
a Bridgestone-talpak nagy ismer?je csatlakozhasson a ducatis munkához.

Alex De Angelis ?rült tempót diktált az új vázzal szerelt Aprilia 250 RSW-vel:
1’43”2, ez még a királykategóriában is megállná a helyét. A negyed literesek
jerezi pályacsúcsa 2001 óta megdöntetlen volt (Daijiro Kato, 1’44’444), az új
rekorder mától a miniállambéli.

Szerdán jönnek a 211V-sek, név szerint Hayden, Itoh, Tamada, Gibernau, Bayliss
és Melandri.
Legalább lesz mihez mérnünk a Ducati mai produkcióját.

Az id?eredmények

Capirossi (Ducati) 1′ 42′ 293 (53 kör)
Checa (Ducati) 1′ 42′ 470 (56)
Hofmann (Kawasaki) 1’42’ 689 (77)
Nakano (Kawasaki) 1’43’ 009 (67)
Laconi (Ducati) 1′ 44’358 (39)
Byrne (Aprilia) 1’44’753 (39)
McWilliams (Proton KTM) 1’45’695 (20)
Lucchi (Aprilia) 1′ 47’110 (6)

250cc
De Angelis (Aprilia) 1’43’2 (új pályacsúcs)
Stoner (Aprilia) 1’44’663 (48)
Locatelli (Aprilia) 1′ 45’340 (49)
Giansanti (Aprilia) 1’46’918 (27)

ugrás fel