EST. 2002

Valencia: MotoGP

De a nagystíl? riposzthoz el?bb a Hondának össze kell kapnia magát.
A közelmúltban, a szponzorokkal játszott húzd-meg-ereszd-meg el?ször elbizonytalanította
az évad során amúgy jó formát mutató Gibernaut
, aki a végjátékra teljesen
felidegesedett. Ráadásul a sorsa is bizonytalan. A Ricardo Tormót negyedikként
hagyja el, ami számára örömtelen vereség. Pár hete Rossi egyetlen ellenfele
volt, ma egy demoralizált pilóta – szomorú, de így van.

Eközben Fausto Gresininek nincs második pilótája, Sito Pons élete csupa
kérd?jel, nem beszélve arról a bizonyos hetedik Montiron-féle fantommotorról.
A nagy reménység Nicky Haydenr?l vasárnap újfent kiderült, hogy tud nagyon
gyorsan menni
, csak ha gyorsan megy, akkor azt hatalmas hibaszázalékkal
teszi, így pedig nem lehet ötr?l hatra jutni.

Alexander Barros befejezte a gyári Hondával, búcsúfutamán megadatott
neki a boldogság, hogy lehagyja Nakano Kawasakiját és az Edwards-Capirossi duettet.
Ez egy kicsit kevés olyasvalakit?l, akit világbajnoki esélyesként emlegetett
szakma és köznép egyaránt. És nagyon kevés a Honda gyári formációjától, amely
a csapatok összetettjében nincs dobogón sem és mindkét RC211V-vel versenyzett
másik együttes megel?zi a végelszámolásnál.

Talán utolsó nagydíján szerzett pontot Jeremy McWilliams és az Aprilia RS Cube.
A noalei MotoGP-alakulat sorsáról a Piaggio csoport emberei döntenek majd,
mikor a versenyszekció könyveit megvizsgálják. Ami biztos, az az, hogy az Aprilia
MotoGP csapatnak nincs él? szerz?dése egy pilótával sem 2005-re.

Most legördül a függöny, kialszanak a fények, de keddt?l kigyulladnak
megint – és ezek már a jöv? év sorozatának fényei lesznek.

A végszó Rossié: ‘Kilenc gy?zelem a Yamahával, akárcsak tavaly a Hondával’.
Mondja ezt ugyanazon a széken ülve, amelyr?l egy éve ilyenkor a Hondával való
szakítást jelentette be. Azt a szakítást, ami merészen, s?t ?rülten hangzott,
pedig a modern motorsport legnagyobb megnyert fogadása volt
.

MotoGP Valenciai Nagydíj, a végeredmény

Versenyz? neve Motor Nemzetiség Id?
1. Valentino ROSSI YAMAHA ITA 47’16.145
2. Max BIAGGI HONDA ITA 47’16.570
3. Troy BAYLISS DUCATI AUS 47’19.278
4. Sete GIBERNAU HONDA SPA 47’22.273
5. Makoto TAMADA HONDA JPN 47’23.913
6. Alex BARROS HONDA BRA 47’30.820
7. Shinya NAKANO KAWASAKI JPN 47’39.460
8. Colin EDWARDS HONDA USA 47’43.586
9. Loris CAPIROSSI DUCATI ITA 47’45.548
10. Norick ABE YAMAHA JPN 47’47.682
11. Alex HOFMANN KAWASAKI GER 47’57.096
12. John HOPKINS SUZUKI USA 48’18.159
13. Jeremy McWILLIAMS APRILIA GBR 48’20.782
14. Carlos CHECA YAMAHA SPA 48’24.187
15. Neil HODGSON DUCATI GBR 48’25.509
16. Garry McCOY APRILIA AUS 48’31.167
17. Gregorio LAVILLA SUZUKI SPA 48’31.419
18. Nobuatsu AOKI PROTON KR JPN 47’35.559
19. James ELLISON HARRIS WCM GBR 47’41.074

Kiestek

# Versenyz? neve Motor Nemzetiség Id?
19 Olivier JACQUE MORIWAKI FRA 39’35.603
69 Nicky HAYDEN HONDA USA 34’43.086
35 Chris BURNS HARRIS WCM GBR 20’23.540
33 Marco MELANDRI YAMAHA ITA 15’58.802
11 Ruben XAUS DUCATI SPA 15’58.993
80 Kurtis ROBERTS PROTON KR USA
ugrás fel