EST. 2002

KTM a 250-ben

Az osztrákok Brnóban hivatalosan is bejelentették, hogy a 2005-ös szezonban
a negyed literes osztályra is kiterjesztik jelenlétüket
. A 250-es járm?
el?készületei már folynak, a cél az, hogy minél el?bb pályakörülmények között
lehessen tesztelni a motort. Lehet?ség szerint olyan módon, hogy a konkurens
márkákhoz mérten mihamarabb kiderüljön, mennyire versenyképes a KTM-prototípus.

A jöv? szezont afféle kísérleti évadnak szánják a narancsszín?ek, 2006-ban
azonban már a 250-es osztály világbajnoki címéért kívánnak harcba indulni
.
Az els? számú pilóta ehhez a nemes feladathoz Casey Stoner lehet, aki
jelenleg a 125-ben gy?jti szorgosan a pontokat. Ami a legkisebb kategóriát illeti,
a KTM jöv?re kimondottan a végs? gy?zelmet célozza meg, a hadrendbe állítandó
versenyz?k nevei azonban még nem tudottak.

Emlékezhetünk, hogy a sógorok a MotoGP-ben is el kívántak indulni, vagy
legalábbis voltak erre vonatkozó hírek. Nem véletlenül hozták tet? alá azt a
220 LE fölött teljesít? V4 blokkot, ami fejlesztési alapot jelenthetne adott
esetben. A gyár végül elvetette a királykategóriába való nevezést, túlságosan
költségesnek ítélve a projektet.

Stefan Pierer, a KTM f?nöke a következ?ket mondta ezzel kapcsolatban: "Üzleti
politikánk az, hogy olyan motorokat adjunk el a közönségnek, amelyek nem sokban
térnek el a hivatalosan versenyeztetettekt?l: ezt pedig lehetetlenség megvalósíteni
a MotoGP-ben. Sokkal közelebb áll a szemléletünkhöz a Superbike, ahol
el?bb vagy utóbb megjelenünk a kéthengeres RC8-cal, amit jelenleg fejlesztünk."

A mostani, 250-re vonatkozó hivatalos bejelentésben egyébként nem esett szó
az SBK-ról, és hírforrások szerint a KTM-nek soha nem is volt "Superbike-programja"
és még csak szóba sem került ilyesmi (ezt állítólag a KTM sajtóosztályának
vezet?je mondta). Pierer elnök fent idézett szavai éppenséggel nem err?l tanúskodnak,
nem beszélve arról, hogy az SBK-SS világsorozatot szervez? FGSports is többízben
meger?sítette, nyilvánosan visszaigazolta már: az osztrákok jönnének.
Mi ez, ha nem rejtély.

A helyzet valóban nem teljesen tiszta. Épp ezért álljunk meg egy szóra, és
gondoljuk meg, mi szólhat a 250 mellett: egy olyan kategória mellett, amelynek
a sorsa évek óta kétséges, és talán éppen ezért valamit el is veszített bájából,
népszer?ségéb?l? Hogy kevesebbe kerül, mint a MotoGP, az szentigaz. De még így
is többe kerül, mint az SBK: reklámszempontból pedig egy márka egyértelm?en
jobban jár a Superbike-kal. Vajon a gyorsasági motoros világbajnokság olajozott
lobbigépezete van a bejelentés hátterében
, vagy Pierer egyszer?en csak meggondolta
magát?

ugrás fel