Csehországban bemutatkozott a Yamaha M1 legújabb változata, újratervezett
idomzattal. Rossi örömmel fogadta az új motort, rögvest barátságot kötött vele:
megdöntötte a brnói pálya nem hivatalos körrekordját, amelyet mellesleg
? maga tartott még tavalyról.
Kollektív tesztelés, mert kipróbálni mindig van mit. Színen a MotoGP, a 250
és a 125 képvisel?i, természetesen nem mindenki egyszerre. A negyed literesek
mez?nyéb?l az LCR csapat, melynek f?nöke Cecchinello: a derék Lucio maga
ült nyeregbe (tavalyi visszavonulása óta el?ször), hogy kipróbálja, merre hány
méter. Pedrosa, Aoyama, Elias és Rolfo a Honda RSW versenyképességét keresik-kutatják:
azt, amivel egyel?re csak Daniel büszkélkedhet.
A kicsiknél határozottan érdekesebbek a MotoGP történései: a királykategória
csapatai kedden is dolgoznak a Cseh Köztársaságban. A tesztelés ‘sztárja’
a Yamaha: Rossi és Checa motorja új idomokat kapott, amely az új légbeöml?
nyílásról lesz könnyen felismerhet?. Gumik, futóm? és más beállítások próbálgatása:
ezzel telt a nap nagy része. Az M1 egyik nagy problémája az irtó intenzív abroncsfogyasztás:
ezen kívánnak változtatni.
Ami a Ducatit illeti, sem Bayliss, sem Capirossi nem voltak megelégedve
a Cseh GP végeredményével, ám még kevésbé a GP4 irányíthatóságával. A ‘b?nös’
valószín?leg a villa lehetett, ezért f?ként ezzel az elemmel variáltak hétf?n
a vörösök. Gumitesztet is kilátásba helyeztek: a cél az agilitás visszaszerzése,
ami többek közt Estorílban sem jöhet rosszul. A Twin Pulse blokk átment a vizsgán,
ám a futóm?vön még van mit dolgozni.
A HRC-s Barros és Hayden nincsenek valami nagy formában, ami a vasárnap történtek
fényében némileg érthet? is. Sete Gibernau megtörte a jeget, és felült a
legutolsó verziós RC211V-re, ami egy az egyben olyan, mint a gyári. Edwards
a régi modellel ment, ? persze a ‘második vonalas’ technikából választhat
csupán.
Biaggi egy 100%-ig rendberakott motorral kívánja elhagyni Brnót: Portugáliában
már nem szeretné, ha egy kicsit is ugrálna alatta a járm?.
Tamada a harmadik legjobb id?eredménnyel zárta a napot, ? Itoh tesztpilótával
egyetemben Bridgestone-anyagokat tesztelt.
A Kawasakinál új szájat kapott az airbox, illetve bal oldalon két rövid
kipufogót lehetett fölfedezni a hétf?i tesztnapon. A zaj óriási, a teljesítmény
nagyjából azonos a korábbival. A Suzuki, mint már korábban írtuk, három pilótával
képviselteti magát (Roberts, Hopkins, Lavilla): Erv Kanemoto m?szaki igazgató
elégedettnek t?nt a nyitónap nyugtájánál.
Végül a WCM-r?l: a csapat nagyon aktív, már ami a versenyz?k jövés-menését
illeti: Emmetten kívül az angol négyhengeresre felszállt a japán Matsudo,
aki meglehet, elhagyja a Kurtz csapatot és a 250-t. Aztán az amerikai Chris
Ulrich, aki normál esetben az AMA Superbike sorozatban érdekelt, és nem valószín?,
hogy a MotoGP-be szerz?dik át. Michel Fabriziónak persze nyoma sincs, ? már
az Aprilia RSCube-bal való bemutatkozást várja a Portugál Nagydíjon.
Ja, a Moriwaki színeiben ült motorra végül a francia Olivier Jacques,
akinek nagy kedve lenne újra versenyezni.
Az id?eredmények
Versenyz? neve | Id? |
Rossi | 1.58.247 |
Checa | 1.59.016 |
Tamada | 1.59.120 |
Melandri | 1.59.413 |
Capirossi | 1.59.429 |
Edwards | 1.59.431 |
Bayliss | 1.59.459 |
Hopkins | 1.59.475 |
Hayden | 1.59.486 |
Biaggi | 1.59.608 |
Gibernau | 1.59.609 |
Itoh | 1.59.628 |
Nakano | 1.59.730 |
Barros | 1.59.819 |
Roberts | 2.00.311 |
Abe | 2.00.414 |
Lavilla | 2.00.614 |
Hoffman | 2.01.105 |
Aoki | 2.01.131 |
Jacque | 2.01.851 |
Ellison | 2.02.948 |
Matcudo | 2.04.931 |
Hulrich | 2.07.594 |
Legutóbbi hozzászólások