EST. 2002

Teszt Brnóban

Csehországban bemutatkozott a Yamaha M1 legújabb változata, újratervezett
idomzattal. Rossi örömmel fogadta az új motort, rögvest barátságot kötött vele:
megdöntötte a brnói pálya nem hivatalos körrekordját, amelyet mellesleg
? maga tartott még tavalyról.

Kollektív tesztelés, mert kipróbálni mindig van mit. Színen a MotoGP, a 250
és a 125 képvisel?i, természetesen nem mindenki egyszerre. A negyed literesek
mez?nyéb?l az LCR csapat, melynek f?nöke Cecchinello
: a derék Lucio maga
ült nyeregbe (tavalyi visszavonulása óta el?ször), hogy kipróbálja, merre hány
méter. Pedrosa, Aoyama, Elias és Rolfo a Honda RSW versenyképességét keresik-kutatják:
azt, amivel egyel?re csak Daniel büszkélkedhet.

A kicsiknél határozottan érdekesebbek a MotoGP történései: a királykategória
csapatai kedden is dolgoznak a Cseh Köztársaságban. A tesztelés ‘sztárja’
a Yamaha: Rossi és Checa motorja új idomokat kapott, amely az új légbeöml?
nyílásról lesz könnyen felismerhet?. Gumik, futóm? és más beállítások próbálgatása:
ezzel telt a nap nagy része. Az M1 egyik nagy problémája az irtó intenzív abroncsfogyasztás:
ezen kívánnak változtatni.

Ami a Ducatit illeti, sem Bayliss, sem Capirossi nem voltak megelégedve
a Cseh GP végeredményével, ám még kevésbé a GP4 irányíthatóságával
. A ‘b?nös’
valószín?leg a villa lehetett, ezért f?ként ezzel az elemmel variáltak hétf?n
a vörösök. Gumitesztet is kilátásba helyeztek: a cél az agilitás visszaszerzése,
ami többek közt Estorílban sem jöhet rosszul. A Twin Pulse blokk átment a vizsgán,
ám a futóm?vön még van mit dolgozni.

A HRC-s Barros és Hayden nincsenek valami nagy formában, ami a vasárnap történtek
fényében némileg érthet? is. Sete Gibernau megtörte a jeget, és felült a
legutolsó verziós RC211V-re
, ami egy az egyben olyan, mint a gyári. Edwards
a régi modellel ment, ? persze a ‘második vonalas’ technikából választhat
csupán.

Biaggi egy 100%-ig rendberakott motorral kívánja elhagyni Brnót: Portugáliában
már nem szeretné, ha egy kicsit is ugrálna alatta a járm?.
Tamada a harmadik legjobb id?eredménnyel zárta a napot, ? Itoh tesztpilótával
egyetemben Bridgestone-anyagokat tesztelt.

A Kawasakinál új szájat kapott az airbox, illetve bal oldalon két rövid
kipufogót lehetett fölfedezni a hétf?i tesztnapon. A zaj óriási, a teljesítmény
nagyjából azonos a korábbival. A Suzuki, mint már korábban írtuk, három pilótával
képviselteti magát (Roberts, Hopkins, Lavilla): Erv Kanemoto m?szaki igazgató
elégedettnek t?nt a nyitónap nyugtájánál.

Végül a WCM-r?l: a csapat nagyon aktív, már ami a versenyz?k jövés-menését
illeti: Emmetten kívül az angol négyhengeresre felszállt a japán Matsudo,
aki meglehet, elhagyja a Kurtz csapatot és a 250-t
. Aztán az amerikai Chris
Ulrich, aki normál esetben az AMA Superbike sorozatban érdekelt, és nem valószín?,
hogy a MotoGP-be szerz?dik át. Michel Fabriziónak persze nyoma sincs, ? már
az Aprilia RSCube-bal való bemutatkozást várja
a Portugál Nagydíjon.

Ja, a Moriwaki színeiben ült motorra végül a francia Olivier Jacques,
akinek nagy kedve lenne újra versenyezni.

Az id?eredmények

Versenyz? neve Id?
Rossi 1.58.247
Checa 1.59.016
Tamada 1.59.120
Melandri 1.59.413
Capirossi 1.59.429
Edwards 1.59.431
Bayliss 1.59.459
Hopkins 1.59.475
Hayden 1.59.486
Biaggi 1.59.608
Gibernau 1.59.609
Itoh 1.59.628
Nakano 1.59.730
Barros 1.59.819
Roberts 2.00.311
Abe 2.00.414
Lavilla 2.00.614
Hoffman 2.01.105
Aoki 2.01.131
Jacque 2.01.851
Ellison 2.02.948
Matcudo 2.04.931
Hulrich 2.07.594
ugrás fel