EST. 2002

A Michelin készül

A Michelin uralta az elmúlt évtizedben a gyorsasági motor királykategóriáját:
tizenkét éve rendre begy?jti a gumikonstrukt?rök világbajnoki címét, amúgy pedig
86 GP óta veretlen.

A remek mutatók ellenére az idei felkészülés talán minden eddiginél dolgosabb
volt
: a teszt- és fejleszt?munka súlypontja természetesen a versenyképességen
volt. Tudják azt is jól a Michelinnél, hogy Welkom egyike a legnehezebb helyszíneknek
a maga széls?ségei miatt. "Welkom és Phillip Island jelentik a legnagyobb
kihívást abroncsok terén
" magyarázza Nicolas Goubert, a Michelin Compétition
képviseletében. "Dél-Afrikában igen ellenálló gumikra van szükség
a magas h?mérséklet? aszfalt miatt. A pálya utolsó szakaszának három egymást
követ? jobbos kanyarulata is nagyon igénybeveszi a gumikat, hiszen a motor sokáig
d?lve marad. Welkomban a pilótáknak tudniuk kell spórolni a gumijaikkal,
mert az els?k és a hátsók egyaránt igen hamar használódnak."

Az utóbbi években a Phakisa Freeway-t sok kritika érte a borítás rossz állapota
miatt
: az aszfalt sokhelyütt felpúposodott, néhol különösen csúszós volt.
Tavaly éppen ezért felújították a pályát és megszüntették a korábbi gondokat:
"Tavaly átlagon felüli volt a tapadás, de hogy idén mi lesz, azt
nem lehet el?re látni" így Goubert.

A 2004-es év nagy projektje, hogy a versenyz?k hozzászokjanak a 16,5-ös
els?khöz
. "A legnagyobb különbség a korábbi, 17 hüvelykesekhez képest
a súly
. Az új els?vel könnyebben lehet vezetni a gépeket, hatékonyabb a
kanyarodás. Az els? eredményeink jók, majdnem minden pilótánk megszokta a 16,5-es
méretet. Akik nem, azok továbbra is a régit alkalmazzák: ez érthet?, hisz id?igényes
dolog lehet egy új els?höz való alkalmazkodás
. Az els? futamok perdönt?ek
lesznek: csak verseny közben lehet egy abroncs valódi versenyképességér?l meggy?z?dni."

"Hátsó gumik tekintetében idén nem lesz semmi forradalmi változtatás,
csak a szokásos, folyamatos fejlesztés a borítás és más aspektusok javítása
érdekében. Keményen dolgozunk, hogy tartani tudjuk a lépést a motorsport ritmusával:
napjainkban a járm?vek sebessége megközelíti, eléri a 340 km/h-t, és
ez még följebb is mehet."

ugrás fel