Nincs még teljesen készen a Proton KR 990 köbcentise, azonban már jelenlegi
formájában is sokkal kellemsebb, mint a tavalyi változat: így vélekedik legalábbis
Nobuatsu Aoki, a csapat pilótája.
Aokinak viszonylag kevés id? állt rendelkezésére, hogy tesztelhesse a 2004-es
verziót, mivel csapattársa esése sajnos használhatatlan állapotba hozta az
új motort: a balesetet követ?en pedig csak a tavalyi maradt bevethet?. Mindenesetre
a kevés megszerzett tapasztalat is nagy lökést adott, és Aoki pozitívan summázott.
“A 2004-es Proton gyökeres változáson ment át” mondta a hetedik MotoGP-világbajnoki
idényére felkészül? versenyz?. “Van egy új vázunk, amellyel jelent?sen jobb
érzés menni, ráadásul a motor hat-hét kilóval kevesebbet nyom, mint tavaly.
Ez nem kevés, és emiatt sokkal jobb benyomást kelt a kanyarokban. Nagyon bizakodó
vagyok, és remélem, sikerül további két-három kilogrammal lefogyasztanunk még
a vb kezdete el?tt. Igaz, még nem vagyunk száz százalékig készen, de minden
t?lünk telhet?t meg fogunk tenni a javulás érdekében.”
A Proton 2003-ban az “?si”, 500cc-s háromhengeressel volt kénytelen elkezdeni
a szezont, a V5-öt csak kés?bb, a sorozat negyedik nagydíján, Le Mans-ban
tudták el?ször pályára küldeni. Aztán különféle “pubertáskori” problémák
jelentkeztek a Kenny Roberts dirigálta csapat járm?vénél, így az év során
(nagyjából annak közepéig) felváltva alkalmazták a régit meg az újat. Aoki év
végére összesen 19 pontot gy?jtött, ezzel az összetett 21. helyére ért. Idén,
tekintve hogy jobban helyükön vannak a dolgok a csapat körül, ennél nagyobb
versenyképességet mutathat az együttes.
“Idén kezdett?l fogva a négyütem?t fogjuk használni. Tavaly ez nagy
gond volt, mármint hogy folyamatos jelleggel váltogatnunk kellett két- és négy
ütem közt: 2004-ben csak egy projetre kell fogyelnünk. Sokat várok magamtól
és ett?l az új motorblokktól is.”
Aoki egyébként a japán nemzetiség? pilóták képvisel?je a MotoGP-ben:
a felkel? nap országa lényegesen kevesebb emberrel van jelen a királykategória
futamain, amióta Tohru Ukawa és Noriyuki Haga is kiszállt. “Hiányozni
fognak a kollégák. Magam részér?l a maximumot fogom adni az els? futamtól.”
Legutóbbi hozzászólások