Most, hogy az SBK végleg mell?zi a 750-es kategóriát, egyedül a Suzuki marad
meg mellette. Csak egy maradhat.
Érthet?, hiszen hagyományteremt? hamamatsui térfogatról van szó: az els?
750-es sportmotort 1985-ben gyártják, amely aztán GSX-R 750 néven
lesz közismert. Tizenkilenc évvel kés?bbr?l, íme az utolsó evolúció.
Az aktuális piac 600-as és 1000-es motorokból áll, nagyrészt azért,
mert ezek a térfogatosztályok indulnak a Supersport illetve Superbike világsorozatokban,
ett?l populárisabbak. A legújabb háromnegyed literes Suzuki f?bb paraméterei
– példál az ára (11.750 Euro) vagy éppen a max. teljesítménye (148 LE) – félúton
találhatók a fent említett 600-ak vagy 1000-ek tulajdonságai közt (kb. 10.000
illetve 13.000 Euro, kb. 120 illetve 170 LE).
Átmenet tehát a két, viszonyítási alapot képez? motortérfogat között, amelyeket
annyira nem is egyszer? egymástól megkülönböztetni: kinézet szempontjából
és m?szakilag is nagyon sok a hasonlóság, analógia.
A 750 motorjának a 12,3:1-re n?tt kompressziós aránya t?nhet fel, amely
a 600-as modellekével nagyjából megegyez? technikai beavatkozásoknak (pl. nagyon
könny? titánium szelepeknek) köszönhet?. A furat és löket értéke (72×46 mm)
illetve a fojtószelepek átmér?je (42 mm) jelenthet egyedül különbséget a hatszázassal.
Ugyanakkor 12.800 percenkénti fordulat mellett leadott 148 LE-je (nyomás alatti
airbox-szal 155 LE) teljesítmény tekintetében abszolúte versenyképessé teszik
a 2003-ban bemutatott ezres sportmotorokkal szemben. A GSX-R-t a gyors vonalvezetés?
ryuyói pályán (Japán) tesztel? kollégák rendkívül jó egyenes-tartású, kanyarokban
is markáns, megbízható motorként írták le azt. A kiegyensúlyozottság egyik
legf?bb okát a remek motorikus állapotok adják, a crescendo 14.500 fordulatig,
illetve 299 km/h-ig tart.
További m?szaki információkkal kés?bb szolgálunk.
Legutóbbi hozzászólások