A MotoGP bizottsága (Carmelo Ezpeleta – Dorna, Sito Pons – IRTA, Takano
Tsubouchi – MSMA, Claude Denis – FIM) egyhangú szavazása alapján több változtatási
javaslatot is elfogadott a 2004-es versenykiírás tekintetében. Ezek a
hét második felében bejelentett modosító szabályozások az els?, Dél-Afrikai
Nagydíjon (Welkom, április) már alkalmazásra kerülnek.
A legf?bb változás a rajtráccsal kapcsolatos. 2004-ben hárman állhatnak
csupán egy sorba a rajtnál, szemben a korábbi néggyel. A sorokat kilenc
méter választja majd el egymástól. Itt jegyezzük meg, hogy a 125 és a 250 rajtsorait
a változás nem érinti.
Ezen kívül a Bizottság egy újabb büntetésfajtát is kidolgozott, a Forma-1-b?l
átvett minta alapján: ez az ún. Ride Through Procedure ("áthaladási
procedúra", tükörfordításban), vagyis a delikvens versenyz?nek a három
körön belül ki kell jönnie a boxba, és áthaladni azon – természetesen megállnia
nem lesz kötelez?. Ez a büntetés kevesebb id?veszteséget jelent a szankcionált
versenyz?knek, mint a korábbi Stop and Go – típusú.
2004-t?l a félbeszakadt futamok érvénnyességéhez legalább öt megtett körre
lesz szükség, szemben a korábbi szabályozással (3). A Bizottság modósította
a téli szünet id?tartamát is, amely jöv?re tíz nappal rövidebb lesz: december
15.-t?l január ötödik napjáig lesz tilos mindennem? privát motorteszt.
Még egy változás: amennyiben a versenyigazgatóság futam közben m?szaki hibát
észlel egy pilótánál, felmutattathatja neki a fekete zászlót narancssárga
körrel a közepében (lengetés nélkül): ebben az esetben az illet?nek azonnal
el kell hagynia a pályát.
Legutóbbi hozzászólások