EST. 2002

Dakar-Sebességkorlátozás

A KTM szinte monopólium, ha a Párizs-Dakarról van szó: tizenkét
gyári motort indít
a mez?nyben, négy csapat között elosztva azokat (Franciaország,
Olaszország, Spanyolország és Egyesült Államok). S bár egyel?re ‘egymárkás’
versenyre
számíthatunk, elképzelhet?, hogy nem lesz ez az örökkévalóságig
így: a Honda és a Yamaha ugyanis nem titkolan készülnek állásaik
meger?sítésére.

Végezetül álljon itt a Párizs-Dakar rali motoros gy?zteseinek névsora az
els? megrendezést?l kezdve

1979 – Neveu (Yamaha)
1980 – Neveu (Yamaha)
1981 – Auriol (BMW)
1982 -: Neveu (Honda)
1983 -: Auriol (BMW)
1984 -: Rahier (BMW)
1985 -: Rahier (BMW)
1986 -: Neveu (Honda)
1987 -: Neveu (Honda)
1988 -: Orioli (Honda)
1989 -: Lalay (Honda)
1990 -: Orioli (Cagiva)
1991 -: Peterhansel (Yamaha)
1992 -: Peterhansel (Yamaha)
1993 -: Peterhansel (Yamaha)
1994 -: Orioli (Cagiva)
1995 – Peterhansel (Yamaha)
1996 -: Orioli (Yamaha)
1997 -: Peterhansel (Yamaha)
1998 -: Peterhansel (Yamaha)
1999 -: Sainct (BMW)
2000 -: Sainct (BMW)
2001 -: Meoni (KTM)
2002 -: Meoni (KTM)
2003 ?: Sainct (KTM)

ugrás fel