Az elválás miértjér?l azon a sajtótájékoztatón beszéltek az érintettek, amelyre legalább annyian voltak kíváncsiak, mint magára az évadzáró futamra. Carlo Fiorani, a Honda Racing csapatmenedzsere, aki mindvégig kitüntetett figyelemmel kísérte a csapat és a versenyz? viszonyát, a következ?ket mondta: ‘A szezon jó részét tárgyalással töltöttük. Azt kell hogy mondjam: a végeredmény nem csapatpolitikai vagy szponzori nyomásból született meg, és nem is a pénz döntött. Van egy olyan része a történetnek, amiben nem tudunk megegyezni, ez pedig Rossi személyes ügye: a kihívás kérdése. Rossinak új kihívásra van szüksége minden idényben, és mi ezt megértettük. Ebben a tekintetben nem esik távol az ? véleménye az alapító Soichiro Honda álmától, ezért ma különösképpen szomorúak vagyunk.’
A Honda jöv?je azonban nem a könnyek országa, pláne hogy a betöltend? állásra többen is kaphatóak: Barros, Hayden, Tamada, Biaggi, Gibernau. ‘Meg fogjuk találni a kell? embereket a gy?zelemre’ – zárta le beszédét Fiorani mester. Aztán jöttek a köszönetek és a gratulációk oda és vissza, jelezve, hogy a négy esztend? nem múlt el nyomtalanul. Üzlet az üzlet, a szív pedig a szív, ezzel tisztában van minden kompetens. Rossi olyan versenyz?, aki nyomot hagyott mindenkiben, és akit csak a legnagyobbakhoz lehet hasonlítani. Fiorani ‘nyugati’ ember, ? az egyedüli a színen – mellette csak kés?bb jelenik meg Tachikawa san – azaz igazgató, vagy valami hasonló -, egy csendes természet? japán csapatvezet?, aki azért mégsem a legnagyobb dirigensek közé való, mint mondjuk Kanazawa úr. Az igazi f?nökök távol maradtak a sajtótájékoztatótól. Tachikawa hallgat, nyugodt marad. Valószín?leg ez a feladata. Ezután jön a világbajnok. Vidám arccal, mint aki már sokat nyert, mint aki ma is nyert. ‘Köszönet Honda’ – kezdi – sajnos ezentúl nem versenyzünk közösen. Számomra fényes id?szak volt, négy feledhetetlen év, amely alatt sokat nyertem: három világbajnoki címet például. Egy versenyz?nek álom együtt dolgozni a HRC-vel és f?leg a Honda mérnökeivel. Komolyak maradtak, és meg tudták alkotni el?bb az új 500-as modellt, majd a 211-et, végül annak a legmodernebb változatát, a mai aktuális formájában. Rossi nem csak a régmúltba tekint vissza, de felidézi a nemrég történt eseményeket is: ‘Nagyjából Sepang óta érzem, hogy váltani akarok, mert nyertem szárazon és nyertem es?ben, nyertem pályákon, amiket utálok, és pályákon, amik a kedvenceim. Más útra van szükségem.’
Mivel Rossi és a Honda szerz?dése december végéig életben van, a versenyz? nem beszélhet új csapatáról. ‘Kipróbálhatom az új motort december 31. el?tt?’ – kérdezi Rossi viccesen a Hondától.
Ki tudja? Talán a kifogástalan viselkedésnek meglesz a jutalma. De vajon melyik lesz a következ? csapat? Hivatalosan ugyan semmit nem tudhatunk, árulkodó jelek viszont mindig vannak. Ide értend? Davide Brivio Yamaha-f?nök kiegészítése, mely nagyjából fél órával a sajtókonferencia után érte el a nyilvánosságot: ‘ Ma délután megtörtént a bejelentés, amit félig tudtunk is, hisz a leveg?ben lógott. Meg kell er?sítenem, hogy tárgyalásaink Rossi menedzsmentjével nagyon jó úton haladnak. Rossi számára új utak nyílnak meg a Hondával történ? szakítás után, és ez nagyon lényeges pillanat a Yamaha számára, hiszen tat? alá hozhatjuk a szerz?dést a világbajnokkal 2004-re. Reméljük, hogy sikerül ezt az ügyet rövidre zárni, és mihamarabb megegyezünk a versenyz?vel. Látva a Rossi körül kialakult médiaérdekl?dést szeretnénk kifejezni az összhangot a Yamaha és Valentino között. Emellé illesszük be Carlos Checa nyilatkozatát, aki ‘nagyon boldog, hogy Rossi oldalán versenyezhet’. Akkor eld?lt? Rossi november végén, Malajziában próbálja ki a Yamahát, ez biztosnak látszik. A jegyet már le is foglalták Kuala Lumpurba.
Legutóbbi hozzászólások