EST. 2002

Robogók – nagy hengerek, jobb vezetés

Mind többen helyezik els? helyre a teljesítményt a robogók világában. Általános
érvény?, hogy a gyárak jó potenciált, jó vezethet?séget és kényelmet
nyújtanak új modelljeik révén, az Euro-2-es normatívához való adekváció
mellett.

Korábban már bemutattuk a milánói EICMA abszolút scooter-újdonságát,
a sportos s ugyanakkor biztonságos Gilera Nexus 5oo-at, amely a jöv?
trendjeinek etalonja lehet. De eközben a többiek sem unatkoznak: hogy merre
is tart a robogózás, erre keresünk lehetséges válaszokat implicit módon. Bemutatjuk
a jöv? év scootereit.

Az új Yamaha XP 5oo T-Max esete: a 75o-es változatot egyel?re
még nem látni, de a m?szaki- és futóm?-innovációra való törekvés érzékelhet?.
Céltudatos beavatkozásokról van szó, melyek azokat örvendeztetik leginkább,
akik lelkük mélyén sosem vontak határt robogózás és motorozás között. A kéthengeres
motor "hivatalosan" 32,6 kW-ot (44 LE) tud 75oo fordulaton,
és 47,6 Nm-t (4,85 kgm) 625o-en, köszönhet?en az új befecskendezés-rendszernek
és a nagyobb kompressziónak. A katalizátornak köszönhet?en a blokk b?ven betartja
az Euro-2 normát.

A teljesítménnyel együtt er?södött a futóm? is, ideértve a villa kiképzését
is.

A design a Yamahától megszokott, ezen a téren újdonság a fekete-azúr
színkombináció bevezetése.

A praktikum szintjén feljegyezhetjük az immobilizert, és az új m?szerfalat,
amely fordulatszám-mér?t is magában foglal.

(A N?nek a robogók következ? m?remekei: Suzuki Burgman 650 Executive, Kymco
Xciting 500, MBK Skyliner 400 és Flame 125, Malaguti GT 500 Spidermax, Aprilia
Leonardo 500.)

ugrás fel