Technikás és nehéz pálya, hol ilyen, hol meg olyan borítással.
Rio de Janeiro versenypályája a Forma-1-legenda Nelson Piquet nevét
viseli, és 1975-ben épült meg. Az átadást követ? második évben már rendeztek
itt motoros versenyeket is.
Brazília olyan hely, ahol általában valami nincs rendben, köszönhet?en a széls?séges
id?járási körülményeknek (forróság és pára). Többek között ezek az extremitások
vezettek odáig, hogy 1987 és ’89 között Goiania, míg 1992-ben Interlagos ringjén
rendeztessék a Brazil GP. A pálya 1995-ös újjáépítése végül sokat javított
Rio pozícióján: a karnevál városa azóta stabil pontja a versenynaptárnak.
Rio egyik legnagyobb kihívása az aszfalt. Amely, a krónikákat nézve volt rosszabb
állapotban is: a kilencvenes években felülvizsgálták ugyan, de sok helyen még
mindig hagy kívánnivalót maga után.
Rio egy másik nagy kihívása a helyes beállítások megtalálása. A történet ismer?s
lehet Estorilból, ahol a setup döntött mindenben: Dél-Amerikában nagyjából ugyanez
várható: aki a legjobban tud alkalmazkodni a pálya szabályszer?tlenségéhez,
annak lesznek a leger?sebb lapjai.
A széles és gyors brazil pálya kedvez a kiélezett küzdelmeknek, az el?zéseknek:
szinte minden évben minimális az els? befutók közti különbség. Az 11oo méter
hosszú célegyenes egyike az idény leghosszabbainak.
A pályarekord egyébként hat éves, egyszer?en azért, mert az aszfaltfelület
esztend?r?l esztend?re jobban behullámosodott. És még egy adalék: a Brazil GP
legutóbbi három kiadása alatt rendre szakadt az es?.
A pálya
Hossza: 4933 m
Kanyarok: 8 bal, 4 jobb
Leghosszabb egyenes szakasz: 11oo m
Maximális szélesség: 18 m
Átadás/felújítás éve 1975/1995
Legutóbbi hozzászólások