EST. 2002

A Maxi “X9” új alakot ölt

Nagy újdonságok a Piaggio háztól: a Vespa GT után itt az új X9
Evolution
is. Nevéb?l kiderül, hogy nem egy új modellr?l van szó, hanem
az el?z? X9 egyik továbbfejlesztett verziójáról. A felújítás viszont tényleg
minden részletre kiterjedt, mind a küls?t, mind a technikai oldalt tekintve:
szemb?l teljesen másképpen néz ki, modernebb, feszesebb a vonalvezetése,
nagyon feldobja az els? fényszóró bels? bordázata és a visszapillantó tükrökre
kihelyezet irányjelz?.

A szélvéd? nagyobb, mint volt, s?t, a jobb szél elleni védelemért most
magasságában is állítható, mindhárom típusnál. Új a dupla varrású ülés is. Kétféle
lökettérfogatban lehet megvásárolni, az egyik a 200 köbcentis, a másik
az 500-as. Az árakat még nem lehet ismerni. Mindkét esetben a motor olyan
technikai újdonságokkal dicsekedhet, melyek növelik a teljesítményt, ugyanakkor
környezetkímél?vé is teszik. Az 500 köbcentis kiadásban injektorral,
a 200-as pedig SAS-rendszerrel, a kiáramló leveg? sajátosságait kihasználó,
teljesítménynövel? eszközzel dicsekedhet. Mindkett? rendelkezik katalizátorral,
mégpedig olyannal, amelynek köszönhet?en megfelelnek az Euro-2 elvárásoknak.

Az 500-as teljesítménye 59 lóer? 7500-as percenkénti fordulatszámon,
nyomatéka 43 Nm 5500-on. Az elektronikus központ új beállításainak és a sebességszabályzó
új bovdenjainak köszönhet?en kevesebb a fogyasztás és emellett nagyobb teljesítmény
is, a motor rugalmasabb és pontosabb üzemelés?.

A 200 köbcentis 21 lóer?vel bír 8500-as fordulatszámon, nyomatéka
17,5 Nm 6500-as fordulatszámnál. Az 500-as régen sokat kritizált hátsó gumija
helyén most egy 150-es gumi van a 14 hüvelykes, ötküll?s felnire szerelve, mely
önmaga egy 41mm-es átmér?j? csövekkel rendelkez? villához kapcsolódik. A nagy
átmér?j? csövek a strapabíróság növelése mellett javítják az úttartást és a
nagyobb sebességek melletti biztonságot is. A fékeket elöl egy acél-duplatárcsa
képezi, melyen két aranyszériás Brembo-nyereg dolgozik.

A csúcsverzióban új a kijelz?k tervezése is, de emellett olyan extrák vannak
benne, mint az automatikus támasz, továbbá a PICS kommunikációs rendszer,
hogy ne is feledkezzünk meg a távirányítós ülés-csomagtartó nyitási funkcióról
sem. A biztonságot növeli, hogy a motorba olyan rendszert is beépítettek, mely
automatikusan megszünteti a gyújtást esésnél (dölés érzékel?). A jöv?ben érkezik
a 125-ös verzió is.

ugrás fel