EST. 2002

Bayliss: jó kis csatát vívtunk Rossi-val

Mindezt úgy, hogy a sokat próbált ausztrál versenyz? péntek el?tt még soha
életében nem motorozott a welkomi pályán.

Mindamellett hogy megszerezte egy id?re a vezetést, Troy GP-s futamának másik
fénypontja a verseny közepén vívott csatája a világbajnok Valentino Rossi-val,
ami alatt a páros öt körön keresztül el?zgette egymást, miel?tt az ausztrál
lazított az iramon és megállapodott a biztonságos negyedik helyen.

‘A startom nem volt túl rossz, igaz ugyan, hogy Nakano-t csak milliméterekre
kerültem el, miután ? elakadt a pálya közepén. Higgadtan kezdtem, figyeltem
az olajfoltok miatt a pályán maradt maszatot, de utána olyan jó volt részese
lenni a csatának, mert elvégre err?l szól ez az egész. Jól mentünk Valentino-val,
és nagyszer? érzés volt versenyezni. – mondta Troy. ‘A motor nagyon jól
m?ködött, az egyetlen problémát az okozta, hogy kissé megemeltük a lábtartókat,
és így nagyon kényelmetlen volt a térdemnek.’

‘Inkább csak élvezetb?l, könnyedén motoroztam az utolsó tíz körön, mert
akkor már tudtam, hogy ha megfeszülök sem tudok jobbat futni, mint a negyedik
hely. A csapat nagyszer? munkát végzett, noha még mindig van mit tanulnunk,
de mindannyian várjuk már Jerezt.’

A csapattársnak, Loris Capirossinak – aki az els? rajtsorból indult, a csapat
fennállása óta el?ször -, sokkal kevésbé sikerült jól a napja, mivel fel kellett
adnia a versenyt a kilencedik körben.

‘Nem volt valami jó napom.’ – mondta csalódottan Capirossi. ‘A
rajt izgalmas, és kissé zavaros volt, Biaggival össze is ütköztünk az els? kanyar
felé tartva, ami miatt visszaestem néhány helyet, de a motor nagyon jól futott,
így én is magabiztosan mentem. Sajnos a második kanyarnál az olajfolt eltüntetése
után maradt poron megcsúsztam, és a f?re futottam, ami sok nehézséget okozott
nekem a kés?bbiekben.’

‘Amikor ismét kicsúsztam a pályáról, és láthatóvá vált, hogy nem érhetek
el pontszerz? helyet, úgy gondoltam, értelmesebb dolog befejezni a versenyt.
Sajnálom, mert jó versenyre számítottam, és a motor ismét bebizonyította, hogy
nagyon er?s.’

‘Biztos vagyok benne, hogy nagyszer? élmény volt ez a verseny a néz?knek,
de számunkra nem annyira, mert nem sikerült olyan jó eredményt elérnünk, mint
Suzukában.’ – nyilatkozta a Ducati Marlboro csapat technikai vezet?je,
Corrado Cecchinelli, utalva a csapat nagyszer? debütálására a szezonnyitó suzukai
versenyen, ahol harmadik, illetve ötödik helyezést értek el.

‘Jó munkát végeztünk, de nem tökéleteset! Azért mégis boldogok vagyunk,
mert a motor és a gumik is jól bírták, mi pedig ismét megmutattuk, hogy nagyon
gyorsak a versenyz?ink. Lorisnak azért kellett kiállnia a versenyb?l, mert a
pálya takarításhoz használt por okozott gondokat (a bemelegít? körben Kenny
Roberts Suzukijából folyt el az olaj – a szerk).’ – összegezte Cecchinelli

ugrás fel