EST. 2002

Dodge TomaHawk

MOTOR-RÉM Aki nem emlékezne kolosszusunk teljesítményére, íme egy kis memóriafrissít?:
mindössze 5.600 percenkénti fordulathoz 500 LE társul. 4.200 fordulat mellé
712 Nm-es löket jár. Végsebessége 300 mérföld/óra (nagyjából 480 km/h), és tessék
figyelni, álló helyzetb?l kevesebb, mint két másodperc alatt gyorsul százra.

GIGANTIKUS FÉKEK A Dodge tervez?mérnökei vélhet?en elbabráltak pár munkaórát
a fékrendszerrel is, mert tény, hogy valahogy meg is kell állítani ezt a monstrumot.
Erre a célra többek között négy, húsz hüvelyk méret? lemez szolgál (508 mm!).

VÁZ SEMMI De vajon milyen vázrendszer bír el ekkora er?t? Valóban: semmilyen.
A TomaHawk esetében ez a meló az ún. big block-ra hárul, ez a központi tartóelem,
erre csatlakoznak a felfüggesztések karjai, és a két hidraulikus lökhárító.
A tengelytávolság összesen 1.930 mm (!). A járgány tömegét a Dodge nem hozta
nyilvánosságra (talán szégyenl?sségb?l?).

MIÉRT? Ami az adatokat elnézegetve legel?ször az ember eszébe jut, az az,
hogy vajon miért érezte a Chrysler-csoport szükségességét, hogy megalkossa ezt
a járm?vet, ráadásul egy olyan piaci ágazatba kóstolva, amelyben nem is kompetens.
Trevor Reed, a Chrysler designere így fogalmaz: ‘a TomaHawk példája annak,
amire a kreatív elme képes, ha hagyják önmagát szabadon kifejezni.’ Nos,
véleményünk szerint talán kissé drágácska módja ez az önkifejezésnek.

Technikai adatlap

MECHANIKA

Motor: tíz henger, V 90°, 8277 ccm, folyadékh?téses, hengerenként két szelep,
twin spark
Teljesítmény: 372 kW (500 LE) 6.500 ford./perc mellett
Nyomaték: 712 Nm
Üzemanyag-ellátás: elektronikus befecskendezés
Gyújtás: elektronikus
Indítás: elektromos
Váltók: 2 sebesség
Átvitel: dupla lánc

FUTÓM?

Váz: big block, alumínium hordozóstruktúra
Elüls? kerék: 2 x 120x60R 20
Hátulsó kerék: 2 x 150x50R 20
Féklemezek: két lebeg? lemez (508 mm)

MÉRETEK

Hossz: 2.590 mm
Szélesség: 703 mm
Magasság: 1.306 mm
Tengelytávolság: 1.930 mm

Tanktérfogat: 12,5 liter

ugrás fel