Hollister Fantomja
…Hát igen, ez a Phantom extrém motor, az biztos. Nagy viták és zajos sikerek
közepette megnyerte a ‘Best in Show’ díjat a daytonai Rat’s Hole-on.
Természetesen nem egy értéktelen járgányról van szó (mivel több mint százezer
euróba kerül), nem is egy katalógusokból összeollózott darabról: ahhoz, hogy
a dobogó legmagasabb fokára állhasson a világ egyik legjelent?sebb Bike Showján,
Volker Sichler, a német Hollister’s m?hely tulajdonosa, nem számolta a kiadásokat,
és igyekezett valami olyat létrehozni, ami után mindenkinek tátva marad a szája.
És az igazat megvallva, ez sikerült is! Ami a stílusbeli választásokat illeti,
nem csoda, ha megdöbbenünk rajta…a Custom világa pont azért szép, mert mindenki
azt teheti szabadon, amit akar! A formatervezés kétségtelenül eredeti, hosszas
és alapos számítógépes kutatás gyümölcse.
Szembeötl? a kézzel formált burkolat és a (német iskola – aminek a Phantom
jeles képvisel?je – tanítása szerinti) hatalmas hátsó kerék, továbbá a krómozott,
nagy teljesítmény? krómozott motor. Annak ellenére, hogy a Phantom külseje épp
az ellenkez?jét sugallja, a Hollister’s-nek az állt a szándékában, hogy egy
olyan motort hozzon létre, ami a mindennapi használatra is alkalmas. Érdemüket
csak emeli, hogy ezt a hihetetlenül értékes motort rekord-id? alatt készítették
el, még éppen id?ben ahhoz, benevezhessék a daytonai Bike Weekre…amit meg is
nyert!
A közönség sokáig megoszlott a különböz? európai customizer munkái között (a
legnagyobb ellenfél Fred Kodlin F-Rodja és a House of Thunder ‘Simply the
Best-je’ volt). Végül óriási viták, és elismerések közepette, a Phantomot
választották 2002. legszebb motorjának.
A legf?bb változtatások
A motor megtervezése természetesen így is sok id?t vett igénybe, pontos vázlatokra,
és mély technikai elemzésre volt szükség. A költségeket jelent?sen megemelte
a nagyon összetett alumínium burkolat elkészítése: el?ször fából készítették
el a domborm?vét, amit kés?bb a numerikusan ellen?rzött gépek programozásával
öntöttek ki. Ennek az egyedi példánynak az elkészítéséhez egyenesen nagyipari
eljárásokat alkalmaztak, és nem véletlen, hogy a Custom Chrome úgy döntött,
hogy szponzorként részt vesz ebben a vállalkozásban. A motor ‘bizsuit’
a piac legjobb ‘aranym?vesei’ készítették. A mesteremberek között,
akik ad hoc módon hozták létre a tartozékokat, a Free Spirit olasz szakemberei
is szerepelnek.
A gumikat és a kéthengeres motort viszont nem véletlenszer?en választották ki.
A hátsó kerék az immáron elengedhetetlen a 18’Avon 250-es (9′ széles).
Az 1600 köbcentis RevTech motor nagyon megbízható, és kiváló teljesítményt biztosít.
A Dragstyle típusú vázat a Hollister’s gyártotta. A 18′-as abroncsok alumíniumból
vannak, és az általuk alkotott merész képet az els? kerék úszó féktárcsája is
utánozza. Apropó, még nem is említettük a nagy skorpió-ollót, vagy ‘dupla
banánt’, ami a hátsó kerékben végz?dik. Ez nem más, mint a villa burkolata.
A legnagyobb újítások között van a fels? lemez, ami egy blokkban van az (emel?
rudak nélküli!) kormánnyal és a digitális m?szerfallal. Távirányítású gyújtóberendezéssel
van ellátva. Ha kukacoskodni akarnánk, megemlíthetnénk, hogy valami jobbat vártunk
volna az ülést?l, ami egyszer? szivacsból készült.
A futurisztikus és szertefoszló motívumokkal t?zdelt fényezést egyenesen a Phantom
megálmodója, Mike Weckenmann készítette az Endorphine Bankból.
Motor |
Kéthengeres 45° V RevTech |
H?tés |
Leveg?h?tés |
Henger?rtartalom |
1600 köbcenti |
Karburátor |
Dupla test? Mikuni karburátor |
Kipufogó |
Vance&Hines 2 in 2 |
Váz |
Hollister’s Dragstyle, alumínium kormánylemezek |
Els? felfüggesztés |
Hagyományos villa 39 mm-es szárakkal |
Els? fék |
320 mm-es úszó tárcsa, 6 dugattyús féknyereggel |
Els? kerék |
18”, 150-es gumi |
Hátsó kerék |
18” 250-es gumi |
Súly |
Kb. 400 Kg |
M?szerfal |
Digitális |
Fényezés és tervezés |
Mike Weckenmann m?ve |
Legutóbbi hozzászólások