EST. 2002

SBK és SS: Teszt Valenciában

Marcello Pollini cikkje

Ruben Xaus százat fordult az els? tesztnapon

A Ducati és a Pirelli els? tesztnapján öt SBK és tucatnyi Supersport pilóta
szállt nyeregbe.
Ami a királyn?-kategóriát illeti, a legjobb id?eredményt ketten jegyzik: Ruben
Xaus és Chris Walker: ehhez hozzátartozik, hogy a GSE angol versenyz?je id?mér?gumit
használt, míg spanyol kollégája nem.
Hiányzó volt a csapattárs Neil Hodgson, aki m?tétje után lábadozik, az angol
csak a Winter Test-re épül fel teljesen, így Xaus volt kénytelen magára vállalni
a Ducati 999 teljes tesztmunkáját. Ruben kerek száz kört tett meg az els? napon:
rengeteg figyelmet kellett szentelni az els? gumik beállítására, melyeket a
Michelin szállított Spanyolországba.
Ahogy írtuk, Walkernek sikerült azonos id?t futnia a spanyollal, és ami még
a presztízsen túl fontos, hogy az angol nagyon ráérzett a kéthengeres járgányra,
négy tizeddel túlszárnyalva a csapattárs James Toseland-et. A jelek szerint
Toseland nem fog visszavágni a második tesztnapon, mert egy kicsúszást követ?en
megrepedt a jobb csuklója. Semmi komoly, mindenesetre Toseland tesztjének vége,
és jó egy hetes pihenés vár rá.
Szerény id?t futott a DFX-es Marco Borciani Ducatijával, aki egyetlen pilótaként
képviselte a csapatot, mivel Steve Martin és Juan Borja felmentést kaptak a
valenciai kaland alól, ?k a hónap végén Phillip Island-en állnak majd munkába.
Egy teljes másodperccel volt visszafogottabb a Yamaha R1-Supersporttal guruló
Giovanni Bussei, aki els? ízben használt Pirelli-abroncsokat.
A Supersport-kategóriában a Honda valósággal szárnyalt nyergében az ausztrál
Chris Vermeulen-nel (1’37”7 – ez egy másodperccel jobb Alessio Corradi idejénél,
akinek pedig szíve csücske a valenciai pálya). Vermeulen teljesítménye kapcsán
álljon itt Xaus nyilatkozata, aki jó pár kört tett meg a sporttárs hátát nézve:
‘Le vagyok ny?gözve Vermeulen vezetését?l; határozott és tiszta, er?s,
mint a bivaly – ahogy a Honda.’

SBK id?eredmények:

  • Xaus (Ducati) 1’35”3;
  • Walker (Ducati) 1’35”3;
  • Borciani (Ducati) 1’36”5;
  • Bussei (Yamaha) 1’37”7.

 

SS id?eredmények:

  • Vermeulen (Honda) 1’37”7;
  • Corradi (Yamaha) 1’38”7;
  • MacPherson (Honda) 1’39”2;
  • Muggeridge (Honda) 1’39”3;
  • Lagrive (Yamaha) 1’39”8;
  • Ulm (Honda) 1’39”8;
  • Daemen (Honda) 1’40”;
  • Nannelli (Yamaha) 1’40”1;
  • Scalvini (Honda) 1’40”3;
  • Whitham (Yamaha) 1’40”7;
  • Van der Goorbergh (Yamaha) 1’40”8;
  • Van der Bosch (Yamaha) 1’41”3.

www.motonline.com

ugrás fel