Luigi Rivola cikke
Kenny Roberts sajnálkozik a késés miatt, amivel a munkálatok haladnak, mindenesetre
a Proton KR MotoGP már az összeszerelés befejez? fázisában van.
Ezek a fotók a munkálatok 2002. december elejei állapotát mutatják: a motor
össze lett rakva, a váz szintúgy, a levezetések formáját és m?ködését meghatározták,
szóval a munka nagy része kész van.
Ezen a háttérb?l készült fotón látható a két félcarter amit vízszintes síkon
fognak egymásra tenni. A következ? felvételen ugyanazok a félcarterek láthatók
részletesebben, jól látható az alsó ken?olaj akna.
Az öthengeres V motor három els? és két hátsó hengerrel rendelkezik. Hengerenként
négy szelepe van, minden kipufogószelepnek független kivezetése van. Ebb?l kifolyólag
az els? leöml?k m?ködése 6-3-1, a hátsóé pedig 4-2-1. Így valószín?leg
csak két hangtompítója van: egy oldalt és egy az ülés alatt.
A KR Proton V5 hatalmas villája
A váz szerkezete klasszikus: dobozolt alumínium dupla átlós f?tartóval, ami
körülzárja a motort. A motor tökéletesen be van illesztve, nem marad kitöltetlenül
semmilyen ?r, és kiszögellések sincsenek. Figyelemre méltó a kormánycs? kritikus
zónájában történt szilárd szerkezeti merevítés: a két oldalsó összeköt? pánt
els? támasztékot nyújt a motornak, illetve a két lemez, ami össze van kötve
a fels? f?tartóval, így alkotva a motor hátsó csapágyát és a villa fogáspontját.
A villa az együttes leginkább leny?göz? része: méreteiben és tekintélyességében
majdnem akkora, mint a váz. A karok (két egymásra hegesztett elemb?l állnak)
egyenesen nagyobbnak látszanak, mint a váz dupla f?tartója.
A motor nagyon elöl van elhelyezve, amit könnyen észre lehet venni, ha megfigyeljük a távolságot a hátsó kerék villáján lév? tengelycsonk tokja és maga a motor között. Az els?
hengerek kipufogócsövei a hengerfejb?l függ?legesen jönnek ki.
Legutóbbi hozzászólások