Angliában a Ducati ma népszerubb, mint valaha, köszönheto ez Carl Fogarty gyozelmeinek,
valamint annak a közvetlen kapcsolatnak, ami a verseny részleg és az angol csapat
között áll fenn: a 2002-es idényben Hodgson és Toseland versenyeztek Ducatival
a Superbike kategóriában.Így nincs mit csodálkozni azon, hogy a bolognai csapat
a Birminghami Kiállítást választotta a legújabb maxisport modelljének, a 999R-nek
a bemutatására.
A Ducati flotta legfrissebb hajóját mindössze 800 példányban készítik el, és
csak és kizárólag az interneten lehet megvásárolni 30.000 euróért.Mindegyik
darabnak tarozéka lesz egy ‘racing kit’, ami tartalmaz egy verseny
hangtompítót, különféle beépített elektonikákat, hátsó állványt, valamint motortakaró
ponyvát.
Az eredetiség bizonyítása és a motor presztise miatt minden egyes 999R-es
darabhoz adnak egy, a valódiságát tanúsító okiratot, valamint egy számozott
ezüst rendszámtáblát, amit a kormányra szerelnek fel.
2002 december elejétol lehet on-line elojegyezni a motorokat, a www.ducati.com
site-on.
A 999R-t úgy reklámozzák, mint extrém utcai sport motort, vagyis mint egy
rendszámtáblával ellátott versenymotort, amelyet versenypályára terveztek.
Ami a motort illeti, átvették a Testastretta 999 legutolsó változatát, 104 x
58,8 mm-es furatxlöket aránnyal, 139 CV lóeros maximális teljesítményével a
legjobb a kéthengeres utcai motorok között, a belso muszaki megoldások miatt
pedig állja a versenyt a legerosebb többhengeres motorokkal is.
Az „R” exkluzív tulajdonságai közé tartoznak a szénszálas idomzat, alumínium
ötvözetu megmunkált keréktárcsa, sugaras csatlakozású elso fék, magnézium ötvözetu
fényszóró. Mindezekhez jön még a „racing-kit”, (amit az ár magában foglal),
ami a nyitott blokk és a beépített központi elektronikának köszönhetoen megnövekedett
terhelést tesz lehetové. Ezek nagyon értékes módosítások a versenypályákon,
hiszen mindezt drága és visszafordíthatatlan muszaki változtatások nélkül lehet
létrehozni.
Birminghamben bemutatják a 999R-t
Lökettérfogat cm3 |
999
|
Teljesítmény LE |
139
|
Forgatónyomaték Nm |
108
|
Építési mód , hengerszám |
V2, 90 fok
|
2 ütemu/ 4 ütemu |
4
|
Furat/löket, mm |
104×58,8
|
Surítés: |
12,3:1
|
Gázvezérlés/szelepek hengerenként |
DOHC, 4 szelep
|
Karburátorok száma, torokátméro, mm |
Marcelli injektor, 54-es torok
|
Sebességek száma |
6
|
Hátsókerék-hajtás |
lánc
|
Indítás |
önindító
|
Váz építési módja, anyaga |
Th/cróm-molibdén cso
|
Rugóút elol/hátul, mm |
120/128
|
Villaszög, fok |
23,5-24,5
|
Tengelytáv, mm |
1420
|
Fékek elol/hátul |
320/240 tárcsa
|
Gumiabroncs elol |
120/70 ZR 17
|
Gumiabroncs hátul |
190/50 ZR 17
|
Ülésmagasság, mm |
780
|
Saját tömeg, kg |
193
|
Legutóbbi hozzászólások