EST. 2002

Jerez, 250: Aoyama idegenben megcsinálta, Talma hetedik

Óriási motorversenyt futottak a negyedliteresek Jerezben, amelynek során a legutolsó méterek döntöttek a hondás japán Hiroshi Aoyama javára a b?sz Alvaro Bautistával szemben. Harmadikként, célfotóval a dobogón Marco Simoncelli, leszorul a pódiumról a végs?kig taktikázó Hector Barbera. Talmácsi Gábor a tizedik helyr?l rajtol, az üldöz?bolyban harcol, végül hetedikként intik le.

Nem is rossz a Honda, ahhoz képest, hogy legalább két éve nem fejlesztik. Emlékezetes nagydíjat húz be Aoyama bácsi, akit idei szezon eleji teljesítménye alapján tényleg minden joggal követelhet a MotoGP-be a szakma meg a szurkoló. Az utolsó kör utolsó szektorában dönti el a versenyt, huszadszor is bebújva a jó ívre. Pedig ezen a versenyen legalább hárman voltak, akik nálánál sokkal esélyesebbnek t?ntek a végs? sikerre. Debon, a pole-t megszerz? spanyol problémásan indul, majd kicsúszik féltávnál, marad Bautista, Simoncelli és Barbera. A három jelen pillanatban leger?sebb apriliás, tudván persze, hogy Sic a spanyol futam el?tt 0 ponttal állt a tabellán és névleg egy Gilerán ül.

Talma rajtja az els? pillanatban jónak t?nik, de összezárnak el?tte, így néhány pozíciót veszít az eredeti tizedikhez képest. Néhány el?zéssel azonban el?re jön – egész versenyen az üldöz?bolyban motorozik, a hatodik helyért harcolók táborában. Az élen hatalmas közdelem: Simoncelli és Barbera gyilkolják egymást félelmetes tempóban, oda-vissza el?zgeti egyik a másikat. Aoyama hamar rájön, hogy nem érdemes hagyni a két rivális szökését, tapad rájuk, nyomában azzal a Barberával, aki minden bizonnyal taktikai magfontolásból nem avatkozik bele az adok-kapokba. Aoyama, amint kell? távolságba ér, meglehet?sen agresszív támadójátékot kezd el bemutatni – remekül csinálja. Kizökkenti a két ellenfelet, és a néz?t is, hiszen kevesen számítanak ilyen szívós és konzisztens támadássorozatra.

Simoncelli a végjátékban meginog, a meglehet?sen viseltes gumik miatt egyízben vészesen tapadást veszt, a hajrára így a gy?zelemért Aoyama és Bautista, a dobogóért Sic és Barbera mehetnek. A japán mindent egy lapra (a kilences kanyarra) tesz fel, és nem hibázza el. Els?, ezredekben mérhet? különbséggel. Ami nem sikerült Motegiben, hazai pályán, az összejön a jerezi katlanban. Bravó!

Nagy befutó az ötödik helyért – ami sokáig úgy t?nt, hogy simán a Tóth csapatot er?sít? Pasinié. Lüthi azonban az utolsó körökre támadási közelségbe lopakodott, s a végén a ‘felkapaszkodók’ küzdelmét a svájci nyeri. Aztán Talma a célban (a legjobb újonc továbbra is), mögötte Cluzel (a legjobb LE motor továbbra is), Locatelli, De Rosa és Di Meglio, aki óriási mentésének köszönheti, hogy talpon maradt a kockás zászlóig.

Aoyama vezeti a bajnokságot 58 ponttal, Bautista 54-gyel második, Barbera 43 egységgel a képzeletbeli dobogón. Tóth Imre 16. helyen ér célba Jerezben, ezúttal elmarad a pontszerzés, Talma viszont stabilan ott tud lenni, bár valami egyértelm?en hiányzik még…

A Balatonring csapat beszámolója:

Talmácsi Gábornak ezúttal nem volt esélye, hogy beleszóljon a dobogós helyezésekért folyó csatába. Tulajdonképpen egész hétvégén küszködött a beállításokkal, a vasárnapi bemelegítéskor is módosítottak még a motoron, de így sem lett az igazi, többször is mondta az elmúlt három napban, hogy nem érzi magát igazán jól az Aprilián. Szombaton még reménykedett a Balatonring Team pilótája, hogy egy jó rajt után, akár az élmez?nnyel is versenyben lehet. Végül, nem sikerült kimagaslóan jól a startja, viszont nagyon keményen dolgozott a futam alatt, hogy el?rébb kerüljön. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen végül a hetedik helyen intették le. Ezzel továbbra is Gábor a 250-es kategória legjobb újonca az összetett pontversenyben. Két hét múlva Franciaországban, Le Mans-ban bizonyíthat!


Talmácsi Gábor nyilatkozata:
„Sokat törtük a fejünket a mérnökeimmel a hétvégén, hogy hogyan oldjuk meg a beállításbeli problémákat. F?leg a motor hátuljával, a gátlóval volt gondom, de nem találtunk tökéletes megoldást. Még a bemelegítés alatt is sok mindenen változtattunk, tulajdonképpen ezek egy része segített a versenyen. Meglehet?sen rosszul rajtoltam, utána kellett feljönnöm. Végül ez sikerült, volt, amikor kifejezettem élveztem a versenyt, a végén Locatellit is megel?ztem, így a hetedik helyen intettek le. Megint pontokat szereztem, és ismét sok tapasztalatot gy?jtöttem. Ennek örülök, és legalább ilyen szinten akarom folytatni a vb-t.”

250, Spanyol Nagydíj, végeredmény

1. Hiroshi AOYAMA JPN HONDA 45’08.805
2. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 45’08.937
3. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 45’11.511
4. Hector BARBERA SPA APRILIA 45’11.574
5. Thomas LUTHI SWI APRILIA 45’26.751
6. Mattia PASINI ITA APRILIA 45’26.755
7. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 45’35.093
8. Jules CLUZEL FRA APRILIA 45’35.277
9. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 45’36.451
10. Raffaele DE ROSA ITA HONDA 45’41.174
11. Mike DI MEGLIO FRA APRILIA 45’41.422
12. Shoya TOMIZAWA JPN HONDA 45’43.046
13. Lukas PESEK CZE APRILIA 45’45.694
14. Hector FAUBEL SPA HONDA 45’46.042
15. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 46’25.591
16. Imre TOTH HUN APRILIA 46’34.314
17. Bastien CHESAUX SWI HONDA 45’17.952
18. Aitor RODRIGUEZ SPA APRILIA 45’24.420
19. Vladimir LEONOV RUS APRILIA 45’45.476
20. Valentin DEBISE FRA HONDA 46’27.875


Kiestek

Axel PONS SPA APRILIA 39’34.811
Ivan MAESTRO SPA APRILIA 32’52.278
Alex BALDOLINI ITA APRILIA 17’59.444
Alex DEBON SPA APRILIA 15’50.963
Karel ABRAHAM CZE APRILIA 5’24.344

ugrás fel