A BMW HP2 Megamoto HP2-ségét, borsosabbnál is borsosabb árcéduláját és boxer-supermotóságát tekintve már széria változatában is a világ egyik legkülönlegesebb és legritkább sorozatgyártású motorjának tekinthet?, de a BMW-nek ez nem volt elég, még tovább kívánták fokozni az exkluzivitást: Pikes Peak replikát készítettek, mindösszesen 40 példányban, azt is kizárólag Japánnak.
A HP2 Megamoto Pikes Peak Edition, ahogy a Yamaha R1-M1 replika is, kizárólag külcsínben mimikázza a híres amerikai hegyi felfutón indított gyári versenymotorokat. A hegyes, ezerkettes boxer-kettesben nincs semmi új, változatlanul 113 lóer?t ad le 7500-as f?tengelyfordulatnál, ami 200 km/h feletti sebesség elérésére teszi képessé a hatalmas bajor mókamotót, és ugyan az az Akrapovic által fejlesztett kipufogórendszer és nemes Öhlins rugóstag található meg rajta, mint a szériaváltozaton.
Különbség a karbon hengerfejvéd?ben, -verseny els? sárvéd?ben és -kipufogó h?pajzsban nyilvánul meg, no meg a kék és fehér kerekekben, a BMW Motorsport gyári kék-piros-fehér trikolorjában és az ezt díszít? támogatói logókban.
A széria HP2 Megamoto alapára itthon 5,118,000 forint regadóval, a japán ár 2,404,000 yen, azaz körülbelül 210 ezer forinttal több. A Pikes Peak Edition ezzel szemben 2,7 millió yen, ami kis híján hatmillió magyar pénz. Ennyit meg kell, hogy érjen a japán sportrajongóknak az, hogy a negyven példányos kaszt részesei lehessenek.
Videó: BMW HP2 Megamoto a Pikes Peaken
|
|
De mi is az a Pikes Peak? A Pikes Peak International Hill Climb, vagy ahogy többen ismerik, The Race to the Clouds (Verseny a Felh?k Fölé) Észak-Amerika egyik legnagyobb presztízs? hegyi felfutó versenye, és a második legrégebbi (anno 1916) motorsport-összejövetel az újvilágban. Számtalan kategóriában lehet nevezni a viadalra, a világon itt a legváltozatosabb a versenygép-felhozatal: a 250-es krosszmotoroktól kezdve az egyedi építés? szöcskéken át a Vintage kategória muzeális versenyautóiig megtalálunk mindent a rajtvonalnál. A start 2862 méteres tengerszint feletti magasságban, Colorado Springs fest?i hegyvonulatainak árnyékában bújik meg, a célvonalat innen 156 kanyarral és 20 kilométerrel odébb, 4300 méteres magasságban húzták meg, a terep körülbelül fele-fele arányban aszfalt és döngölt föld. A Pikes-csúcs abszolút rekordját a japán Nobuhiro Tajima tarja Suzuki XL7-es, összkerekes, egyedi építés? versenyautójával. 2007-ben majdnem sikerült 10 perc alá küzdenie magát, 10:01 a rekordja, amit, a szervez?k szerint, az idei Pikes Peak viadalon, július 19-én biztos, hogy meg fognak dönteni. A motorok és a quadok összesen tíz különböz? kategóriában indulhatnak: Quad 450, Quad 500+, Oldalkocsi, Oldalkocsi Unlimited, Moto Vintage, Moto 250, Moto 450, Supermoto, Moto 750 és Moto 1200, utóbbiban a BMW HP2 Megamotók mellett Ducati Hypermotardok, Buellek, és KTM LC8-ak is indulnak. A 2008-as viadalon egy, a Moto 750-ben induló Aprilia SXV5.5 bizonyult a leggyorsabbnak 11:42,991-es idejével, Davey Durelle-el a nyeregben. |
Legutóbbi hozzászólások