EST. 2002

BlueShift: 270 Nm elektro-nyomaték


„Reszkess Harley V-Rod, kapd össze magad, Yamaha VMax, és állj félre az útból, Honda VTX!” Ezzel a felettébb magabiztos mondattal nyit a legújabb elektromos motorkerékpár gyártója.

A BlueShift Motorcycle Co. nem kisebb célt t?zött ki maga elé, mint hogy 2010-re eladható és élhet? állapotba hozza ma még hivatalosan csak számítógépes grafikákon létez? nullemissziós prototípusát.

Ezer dollár letét ellenében akár már ma megrendelheti a lelkes észak-amerikai elektro-cruiserista a BlueShiftet, az els? példányokat jöv? tavaszra ígérik leszállítani. Az amerikai motorgyártók – a Harley-Davidson, az Indian és a Victory – mindig is a nyomatékban látták a megoldást az összes problémára, így hát mi mást várhatnánk a BlueShiftt?l, mint ugyanezt: 270 Nm nyomatékot ígérnek a teljes fordulatszám-tartományra, ami, ha elhisszük az ígéreteket, minden eddigi elektro-motort lepipál majd. A Mission One és az EV-0 RR körülbelül fele ennyivel gazdálkodik, míg a Brammo Enertia adatait nem ismerjük, de nem valószín?, hogy ütni tudná a BlueShiftet ? sem.

Ezzel a b?dületes nyomatékkal a nulla-százas sprintet, úgy ígérik, három másodperc alatti id?vel futja majd, míg egy feltöltéssel akár 380 kilométer is megtehet? lesz, ha hajlandóak leszünk 80 km/h-s sebességgel csorogni. Átlagos használat mellett azonnal 160 kilométerre csökken a 45 perc alatt gyorstölthet? Lítium-Ion akkumulátorokból el?csalható futásteljesítmény.

A gyártó 200 km/h-ban kívánja leszabályozni a BlueShift végsebességét, titkosabbnál is titkosabb egyenáramú elektromotorjának erejét pedig kevlár er?sítés? szíj továbbítja majd a 16 colos, 180 mm széles hátsó kerékre (az elejére 130/70-18-as gumi kerül). A képek által sugallt termetesség ellenére a kipufogó nélküli cruiser tengelytávja 1715 mm-nél áll meg, ami egy tökéletesen átlagos, nagytest? cruiser adatával egyezik meg, csakúgy, mint a 315 kilogrammos tömeg, mindössze két dolog lóg ki nagyon is a bels? égés? motorokkal hajtott cruiserek jellemz?inek sorából: a vételár, és a hang. El?bbi tetemes, 39.900 USD (kb. 8 millió HUF), utóbbi pedig egyszer?en nem lesz érzékelhet?.

További paraméterekr?l és a rendelhet? extrákról – merthogy az is lesz dögivel a BlueShifthez – sz?kszavúan nyilatkozik a gyártó, mindössze annyit mondanak: „szériagyártású motoron eddig soha nem látott technológiával készülünk…”

ugrás fel