5 millió eurót kér Lorenzo. A Yamaha csak 3,5-öt akar neki fizetni. Nehéz döntés el?tt áll Jorge. Marad, és a biztosat választja annak minden negatív és pozitív oldalával, vagy megy és a több pénzért bevállalja a bizonytalant. A Honda ugyanis er?sen csábítja ?t: mivel mással nem tudja, hát pénzzel. Ebben lenne hatalmas szerepe a visszatér? Movistarnak.
A Honda megkereste Lorenzót. Ez tény. Nem cáfolják már az érintettek sem, s?t a Yamaha managementje is tisztában van a dologgal. A spanyolnak hamar döntést kell hoznia, hogy merre tovább, mert kifut lassan az id?b?l.
“Túl sokat nem mondhatok. A Yamaha t?nik számomra a legjobb választásnak, mert itt versenyképes vagyok. A legjobb technikai csomagot rakják alám. Szóval ez a legjobb hely számomra, meglátjuk mi fog történni.” – nyilatkozta a napokban Lorenzo.
A Yamaha ennek ellenére mögötte áll
Tehát ködösít. Nem árulja el a tutit. Megteszi helyette a csapata. Rossi tudja milyen cip?ben jár csapattársa. ? is átment már egyszer ezen, csak fordított utat járt be. Igaz, döntésében inkább a szakmai igények döntöttek, mintsem az anyagi jólét.
“Hallottam pár dolgot Jorgéról. Err?l csak annyit mondanék, hogy a Honda, az mindig is Honda marad. Most a Yamahával is versenyképes, ezt kéne feláldozni a bizonytalanért. Nem irigylem, mert nehéz döntés el?tt áll.” – tette hozzá a magáét Valentino.
Mindenki a válaszára vár
Nyílván itt a HRC sportpolitikájára céloz a Doktor. Rossi ugye 2003 végén azért ment el a Hondától, mert a munkaadója minden fórumon azt hangoztatta, hogy a technika nélkül nem lenne ? ennyire jó. (Meg azért voltak ott financiális dolgok is, nem véletlenül keres most évi 35 misit a Dottore).
A problémára a Telefonica Movistar pénze lehetne megoldás. A Gresini csapattal szép sikereket elért spanyol telekommunikációs cég visszatérését tervezi a motorversenyzés elitkategóriájába. Kapóra jönnének az euró milliók a Hondának, amiért talán még egy egyszemélyes csapat felállításába is belemennének (lásd korábban: Nastro Azzuro Honda). Így a másik spanyol protezsáltat, Dani Pedrosát sem kéne kitenni a gyári csapatból. Mert, hogy ?k ketten nem fognak egy fedél alatt készülni a versenyekre, az biztos.
Az is biztos, hogy Lorenzo szerz?dése lejár az év végén. Rossi 2010-ig marad a csapatnál, és nincs semmi biztosíték rá, hogy jöv?re szögre akasztja a bukóját. Még három, négy év simán benne van a Dokiban, Lorenzónak meg nincs ennyi ideje. Bár a Yamaha-f?nök kategorikusan tagadja, hogy különbségek lennének a két motor között.
“Nem szokásunk ilyeneket beleírni a szerz?désbe. Való igaz, hogy Valentino négy éve dolgozik velünk, Jorge pedig csak két éve része a csapatnak. Így, ha olyan helyzet adódik Rossit fogjuk favorizálni, de technikailag semmilyen hátrányt nem szenved Lorenzo.” – kezdi Lin Jarvis a Yamaha sportigazgatója.
“Most nagyon úgy néz ki a dolog, hogy Jorge el fog menni t?lünk. A többi fiú helyzete stabil. A hírekkel ellentétben még James Toseland is élvezi a Yamaha elnökének bizalmát. Lorenzo az egyetlen bizonytalan pont. Nem lennék meglep?dve azon, ha megállapodik a Hondával, hiszen ez komoly kihívás lenne egy ennyire fiatal motorosnak. Nyílván most azért hezitál, mert a szíve marasztalná, de az esze mást mond neki. Furusowa úr ragaszkodik hozzá, de nem leszünk megsért?dve akkor sem, ha elmegy. Nélküle is hosszú évekig sikeres marad a Yamaha, efel?l semmi kétségem.” – így Jarvis.
Szóval bonyolódik a dolog, a hivatalos meger?sítésig meg csak mi is találgatni tudunk. Mindenesetre Jorge elejtett félmondata igen beszédes: “Számomra olyan a Yamahával együtt dolgozni, mintha egy jó filmet néznék. De hamarosan kiderül, hogy folytatódik-e a mozi, vagy elindul a stáblista.”
Legutóbbi hozzászólások