A Dunlop nyerte meg a Moto2-tendert, ?k szállíthatnak be kizárólagossággal a jöv?re debütáló új géposztálynak. A Grand Prix Commission, a gyorsasági világbajnokság döntéshozó szerve egyhangúlag kimondta döntését, szövetség (FIM), jogtulajdonos (Dorna) és a gyártók platformja (MSMA) is rámondta az áment a 2012-ig tartó kontraktusra.
A Moto2 lesz a jöv? évad slágere, nagyon úgy t?nik. Az új osztály célja, hogy egy magas színvonalú kategória legyen, ám megzabolázott költségekkel, a legf?bb osztály, a MotoGP mellett. Egyféle négyütem? Honda-motort kap mindenki, 16 ezres fordulatnál tiltást az arcba, uniformizált áttételt – a vázszerkezet és a fejlesztése, ‘prototipizálása’ azonban lehetséges, s?t bátorított dolog. A Moto2 gumiabroncs-méreteir?l a Dunlop máris közreadta a magáét: 3,17′ x 17′-es els?, 6,00′ x 17′-es hátsó gumikkal számolhatnak az indulók. Limitálják persze, hogy ki mennyi slick- és mennyi es?gumihoz juthat egy-egy hétvégén, hogy a küzdelem kiélezett legyen.
‘Nagyon büszkék vagyunk, hogy elnyertük ezt a beszállítói szerz?dést – mondta Sharon Antonaros, a Dunlop európai, közel-keleti és afrikai marketingigazgatója. ‘A Nagydíjak világában szerzett fél évszázados tapasztalattal a hátunk mögött nézünk az új fejlesztések elébe. A versenypályára kidolgozott gumikat célunk kés?bb országúti modellként a piacra hozni.’
A kategóriába jelentkezett 91 résztvev? közül mindössze 41-et fogadott el a 2010-es rajtrácsra a bizottság. Ezek szinte kivétel nélkül már létez? 250-es csapatok nevezései voltak, de lesznek új szerepl?k is szépszerivel. A spanyol gyorsasági bajnokságban érdekelt dunlopos csapatok, a BQR és a Laglisse együttesek állítólag már tesztelték a Moto2-re szánt slickeket.
Legutóbbi hozzászólások