Az átigazolási ?rületekr?l és a Moto2 kategória kikristályosításáról szólt a Laguna Seca és Sachsenring közötti id?szak. Meg Rossi bulvaroid villanásairól, Lorenzo fiktív aranyszárnyairól. Kiderült, hogy Stoner speciális diétája után ezúttal jobb b?rben lesz, mint mikor utoljára láttuk. A Sachsenringen – idézzük – idénybeli második gy?zelmére készül Dani Pedrosa. Emlékeztet?ül, az USÁ-ban, jó kis versenyen nyerte az els?t. És hát, ha már az idézeteknél tartunk, tessék, itt egy címsor a heti termésb?l: ‘Sete, minek jöttél vissza?’ – ennél találóbb leadet aligha kaphatott volna publicisztika, amely Gibernau hirtelen motor nélkül maradásáról szól. A Francisco Hernando csapat kiszállt, a MotoGP létszáma a Német Nagydíjra, nagyjából az év közepén 17-re csökkent.
Tehát mindenekel?tt szalutáljunk Sete Gibernaunak, Rossi nagy riválisának azokból az id?kb?l, amikor még újszülött volt a MotoGP. Mostanra leginkább egy szenilis vénemberhez hasonlít, aki passzív, ráadásul még makacs is. Persze eredmények sem nagyon voltak a privát ducatis együttes mögött, alig szereztek pontokat. Viszont egy ilyesfajta hirtelen bejelentés azért ledöbbent mindenkit. És beindítja az elmélkedhetnéket, aminek a végeredménye persze az, hogy a Dorna monnyonle.
Ezért a promoter ostorozása helyett inkább tekintsünk röptiben a német hétvége elébe. Mert alapvet?en nem egy rossz idény ez, a kétütem? kategóriák hozzák a színvonalat, a GP meg az utóbbi futamokat tekintve határozottan mozgalmasabb, mint tavaly volt. Ugyan Rossi vébé-gy?zelmére lassan az alaptétnél is kevesebbet fizetnek vissza a bukmékerek, azért óvatosan illene bánni azzal az írd és mondd kilenc pontos el?nnyel, amit a Doki Lorenzóval szemben jegyez. Világos, hogy ez szinte semmi, és bár Rossinak ragyogó szériája van és semmi jel nem utal arra, hogy változna a szél, minden meccs a lefújásig tart. A fennebb említett Casey srác is abszolút l?távolon belül van.
A Sachsenring kicsi, technikás, tagolt, szintkülönbséges aszfaltcsík, ez a szépsége és ez a gyötrelme is. Gokartpálya. A leosztás pedig a szokásos: mindenki nyerni akar, mindenki szupermotivált. Adottak a körülmények három remekbeszabott versenyre. A királykategóriában a gyári yamahások rémuralmát igyekszik megtörni a csapat. Stonerr?l végleges és pontos diagnózisunk ugyan még mindig nincsen, a Ducati sem nagyon nyilatkozik az ügyben, ami persze csak a találgatásoknak nyújt táptalajt. Meglátjuk, mi lesz a pályán. Azért ha valami ‘outsider’ odakeveredne az elejébe, azt megköszönnénk.
2006
A 250-esek és a 125-ösök jó hosszú pihen?n vannak túl, újult er?vel folytathatják önnönmaguk és felebarátaik tépését. Hollandiában randevúztak utoljára, azóta nagy dolgok nem történtek, m?szaki újítások nincsenek, csak egy kiszálló itt is: a Maxxtra-Haojue megy a levesbe. Kínaiként futott ugyan, de olasz technikával, olyan nevek védnöksége mellett, mint Surtees és Witteveen. A dolog nem igazán akart m?ködni, gyakoriak voltak a meghibásodások, meg különben is válság van. Sic transit gloria mundi.
Hajrá Magyarok!!!
(A MotoGP-Tippjáték terminálja a szokott id?ben, szombat délután zár.)
Legutóbbi hozzászólások