Stoner kiszáll a játékból, de ez azt jelenti-e automatikusan, hogy a meccset a két gyári yamahás játssza le? Nem feltétlenül, természetesen, de ha fogadni kéne, akkor inkább mégis de. Az ausztrálról már megemlékeztünk hét közben, néhány adalékot azért még hozzátennénk – pontosabban hozzátesznek ‘olyanok, akik közelr?l ismerik’ Casey-t… van egy olyan verzió is, hogy tulajdonképpen legszívesebben visszavonulna az aktív élsporttól és teljesítménykényszert?l, vakuvillogástól, felhajtástól távol élne valami idill közepén Ausztráliában. Reméljük, ez azért így nem igaz, vagy legalábbis csak a fáradtság mondatja a motorossal, ha ugyan mondatja. Annál is inkább, hiszen Stonert nem éppen könny? pótolni: az ‘?rá fejlesztenek’-litániát mell?zve, tudjuk, milyen ? és mire képes: kijön a boxból, megtesz öt kört és egy másodperccel veri a mez?nyt. Igen, ez is Stoner. De Brnóban nem lesz ott ezúttal, a 2009-es vébét pedig gyakorlatilag feladta.
Beszéljünk tehát azokról, akik partiban vannak: 187-162 a pontállás Rossi és Lorenzo között. A vb-címre matematikailag ugyan nem csak nekik van esélyük, mégis szinte kizárt, hogy ne valamelyik M1-es legyen a befutó. 25 egység a distancia, egy nagydíjgy?zelemért járó pontmennyiség. Pedrosa negyedik az összetettben 103-mal, ? is készen áll a küzdelemre, ahogyan a doningtoni gy?z?, Dovizioso is – bizonyos felírásban a brnói meccs egy Honda-Yamaha derbi lesz.
Az es? persze bekavarhat, és talán nem is bánná az el?jelek szerint népes magyar tábor, ha eláznánk – az eredményesség szempontjából jól jöhet Gáborunknak a víz, de nem lehet csak arra alapozni. Menni kell, minél jobban, a szurkolói támogatáson alighanem nem fog múlni semmi.
Látjuk majd Kalliót gyári GP9-en, De Puniet-t bicegni krosszbalesete után és Fabriziót újra a MotoGP-ben (a római illet?ség? versenyz? már WCM-mel, Apriliával és Hondával is indult korábban a királykategóriában, most a kedvens motorjával, Ducatival mehet).
De érdekes lesz (inkább a mérnököknek, mint a szurkolóknak) a hétf? is Brnóban, lesz ugyanis esemény utáni tesztelés – nagy újdonságokat senki nem jelentett be el?re, de minden csapatnak ki kell hoznia a maximumot a lehet?ségb?l, hiszen életbe lép a blokk-stop.
A 250-ben lassan kezd eljönni az az id?, amikor Aoyama már nem afféle Sobri-féle népi h?s, aki szimpatikusan leckézteti a nálánál esélyesebbeket – már ha eddig valaki ilyen folklór-figuraként tekintett volna a japánra. Hanem konkrétan a vb listavezet?je, 159-144 arányban, három futamgy?zelemmel vezet Bautistával szemben. Brno inkább az Apriliáknak szokott kedvezni, de idén már ez sem jelent semmit. Azért némi elméleti el?nyük van az olasz motoroknak. Mert mégiscsak a a sors fintora volna, ha egy Honda-versenyz? nyerné a vébét egy seregnyi apriliás el?tt, mikor éppen a Honda a 250-es géposztály felszámolásának egyik élharcosa. A Pasini-Tóth-Aprilia triangulumot megint pendítgetik az olasz sajtóforrások, de hagyjuk inkább – a tényeknél maradva, Mattia hétf?n a Pramac Ducatit fogja tesztelni.
A 125-ben Simon harcol a világgal, de kik is alkotják a világot? Gadea például, aki kerek félszáz pontos hátrányból nézeget a lista második helyér?l. Ott nagy a csata, hiszen Smith 98,5 egységet gy?jtött eddig. Az angol egyébként megy a Moto2-be Asparral, már minden készen is áll, mondják. A Martinez-tandem mögött Iannone, 93,5-en. És hát a fiatalok: Marquez, Espargaro és a többi kadett… nyílt sisakos küzdelem lesz.
Nyájas Olvasók, a MotoGP Tippjáték is folytatódik – a heti fogadószelvények érvényesítési határideje augusztus 15., szombat, 14:00!
Legutóbbi hozzászólások